Képkovács Creative Commons License 2008.12.30 0 0 178
...és még pár gondolat...

A Multigarde papír minden fokozatában azonos a Dmax, csak szinte kimutathatatlanul kis mértékben változik, így az sem lehet indok, hogy a feketék kiszürkülnek a lágyabb vagy a keményebb fokozatokban. (Max. azért tűnhet úgy, mert a természetes tónusviszonyokhoz képest a kép belső tónusviszonyai némileg megváltoznak a szélsőséges karakterisztikájú papírokon).

Továbbra is azt mondom, hogy a film alatt a nagyítódeszkán kontrasztot mérni és ahhoz papírfokozatot választani tízszer kevesebb macerával jár, mint filmeket szakaszonként, vagy kockánként eltérő hívásban kidolgozni. Ehhez én egy JOBO Multitronic laborműszert is használtam gyors munkáknál, ezzel a filmről azonnal CC denzitásokat olvashattam le bármely pontjai alatt és második gombnyomásra denzitás tartományt írta ki két tetszőleges pont között, így semmi gondot nem okozott a "Density range" alapján papírfokozatot és szűrőzést választani a táblázatból. Ezen túl van a Multitronicnak olyan direkt funkciója is, amikor két tetszőleges film alatti pont közé megmondja a papírfokozatot. Ennél kényelmesebben már nehéz lenne dolgozni :-) MG lapszűrősort is használtam, nem csak színkeverőfejet, még ma is megvannak szép állapotban. Azt hiszem, hogy egyre kevésbé szándékozom ezektől megválni... :-)

Ha nem használtok szelénfürdetést, akkor még azok az akadályok is elhárulnak, amiért A.A. kerülte az MG papírokat, így legalábbis az N-től eltérő hívások előállítása teljesen felesleges (szerintem).
Előzmény: Képkovács (174)