Képkovács Creative Commons License 2008.12.30 0 0 174
Egyrészt még, ha így is lenne (bár még a 4-5. hozzászólásban sem írja ezt egyértelműen, max. arra utal, hogy az I. zónában viszonyítja az alapfátyolhoz a +0,1D-t) a jelleggörbéje akkor is jó alaposan eltér az ideálistól, főként a jobboldalon, másrészt semmilyen hibás következtetést nem tudsz a részemről kimutatni az elméletben, harmadrészt az általad feltett denzitásfüggvényen szerinted hol van feltüntetve, hogy mihez van viszonyítva? 0,07D denzitása simán lehet az alapfátyolnak is, a 0. zónánál meg nincs semmi, így egyáltalán nem beszél önmagáért a számsor...
(nyugodtan alapállásba teheted a nagyképűséget, az első esetben sem volt igazad, mint ahogy igen sok esetben beszéltél már sületlenséget azóta is pl. a lineáris erősítőfokozatok és a szkennerek lelkivilága kapcsán, de ez szinte mindenkivel előfordul, fátylat rá).

Én meg veletek ellentétben azt mondom, hogy kár a filmet elbarmolni, amikor a Multigrade papírt szűrőzve szépen befogható az A. A. ajánlása szerinti, vagy éppen a normál, zónarendszert nem használó labortechnika ajánlásai szerinti teljes tónusterjedelem is, ha az rajta volt a filmen.

Az N-től eltérő hívásokkal nem lesz nagyobb vagy kisebb a film átfogása, csak az adott tónusterjedelemre keletkező denzitásválasza fog megváltozni, egyéb hátrányokkal megtetézve. Pl. egy Delta 100-at meg lehet szelidíteni olyan lapossá, hogy akár normál papíron is ki lehessen nyomni az összes tónusát, csak éppen ettől a laposodástól a max. 8 FÉ megvilágításterjedelme nem lesz nagyobb, sőt, inkább kismértékű veszteség várható. Ennek az ötféle hívásnak semmi más indoka nem létezik, mint az, hogy lusták vagytok a papírt szűrni, vagy nem tudjátok a papír szűrését tisztességesen kézbentartani...
Adams világosan megírta az indokait, de nem látom be, hogy rátok miben áll az a korlát, amit ő nem akart átlépni.

Baromi ügyes dolog egy filmet adott feltételek szerint módosítva hívni, csak éppen erre azt mondom, hogy egy laboros számára ez alapkövetelmény, különben ha ehhez nem értene, akkor még az előírt gyári paramétereket sem tudná előállítani. A napi rutinban eddig el kell jutni néhány hónap alatt önállóan, különben menjen inkább más pályára a delikvens.

Bocs, gyári adatként én sem a hívásidőt jelöltem meg optimalizálandónak, hanem a film meredekségét és az érzékenységét.

Dobszárítóm soha nem volt, a sima FORTE papírokat anno még krómlapon, csempén tükörfényeztem, az RC-ket meg a hívógépem leszárította, így nem tudok tanácsot adni sajnos.
Előzmény: arry_ (172)