Képkovács Creative Commons License 2008.12.30 0 0 168

Ha megengeded, azért ebben is kifejtem a véleményemet :-)

 

Egyértelműen a szép kép a legfontosabb, de a jó paraméterek éppen azért szükségesek, hogy a legszebb kép alá a legoptimálisabb kidolgozást tudjam tenni.

 

Nem azért kell a jó technika, hogy általa legyen jó a kép, hanem azért, hogyha a jó képen megfelelő minőségben szeretnék valamit megmutatni, akkor arra egyenletes minőségben legyen képes a technikám mindenféle szempontból!

 

 

Térjünk rá akkor pár szóval a zöld nega esetére.

Az én véleményem az lenne, hogy a zöld negán pontosan ugyanazok a denzitásfüggvények lesznek számunkra jók, mint a tiszta ff negán, csak éppen a zöld fátylat ki kell semlegesíteni megfelelő szűrőzéssel ahhoz, hogy a két nega azonosan viselkedjen.

Ebből persze rögtön következnek is a hátrányai:

  • a szűrőzéssel elvész a nagyítógépben hasznosítható fényenergia egy része.
  • Ha nem közömbösítjük ezt a színfátylat, akkor viszont pontos kalibráció hiányában kiszámíthatatlan, hogy mennyire tolja el a multigrade papírok keménységi fokozatait.
  • A tapasztalat szerint keményíti a papírt, így még jobban csökken a papír tónusterjedelme, amit még sokkal lágyabb filmmel lehet ellensúlyozni, így a film még messzebb kerül az ideális tónusviszonyaitól.
Előzmény: Törölt nick (154)