Képkovács Creative Commons License 2008.12.29 0 0 129
Nem a napi gyakorlatom hiánya mutat a görbéden lekonyulást, hanem az általad leközölt számok :-) A Multigrade IV-es nem változott lényegesen az elmúlt 15 évben, most is ugyanolyan az adatlapja, mint az én aktív korszakomban, használni és belőle számolni ma sem felejtettem el.

Ha nem szűrsz, akkor a nagyítólámpád tényleges színhőmérséklete alapján a papír fokozata a normál és a speciál között bárhol lehet, de erősen előfeszített ízzóval akár enyhén kemény is (zöld negával pedig kifejezetten kemény). Mindenesetre ha 1.1-es körüli Dmax-hoz tartozik a még éppen rajzos fehéred, akkor az ideálisnál egyértelműen keményebb a papírfokozatod, amin tovább ront a kondenzoros fényrendszer...

A filmed pedig annyira lágy, hogy ott már feltétlenül jelentkezik a baloldali alsó könyök jobbra tolódása, azaz az ideális híváshoz képest csökken az érzékenység és csökken az árnyéktartomány textúrális területe.

Mindezekből az következik, hogy elég távol dolgozol az ideálisnak nevezhető nagyítási paraméterektől... Az egész technológiád megérne egy alaposabb átgondolást és jóval több ponton kéne ellenőrizni a jobb eredményhez.

Meglehet, hogy te elégedett vagy az eredménnyel, de a számadataid alapján azt kell mondanom, hogy az ideálistól nagyon messze vagy még. A képminőségbeli különbséget pedig akkor láthatnád meg, ha egy tisztességesen, minden pontján optimális technológiával készült kép kerülne a tiéd mellé. Önmagában - összehasonlítás híjján a legtöbb kép tűnhet szépnek és kifogástalannak, de egy ideálisan jó nagyítás mellett már nem biztos, hogy annak látszana :-)
Előzmény: Törölt nick (128)