Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 285
A lényeg, hogy azoknál az útátjáróknál, melyeknél most minden esetben kötelező a kürtöt használni, ennek még egy feltétele lesz: "... személy-, vagyon-, vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi"
Ha valami elromlik, a sorompó használhatatlan, vagy a pályán dolgoznak ezután is kötelező lesz a hangjelzés, de ezen esetek száma csekély.

Tehát elmegyek Szolnokig és nem kell negyven valahányszor kürtölni. Furcsa is lesz, de meg is fogom ünnepelni.
Most jön a vonat Münchenből, fél nap alatt Hegyeshalomig mondjuk dudál kétszer. Itt az osztrák kollégát leváltja a magyar mozdonyvezető, elindul, és már nyomhatja is a kürtöt, mert az állomás végén ott az átjáró. Megy vagy 300 m-t és már ott a következő, 3 km és már megint. Győrig vagy 20-szor, így tovább Vérteszőlősig kb 40-szer. (!!!!!) Ha a pályán munkások dolgoznak nevű jelzőeszközöket is beszámítom, amiből mostanában Győr előtt négyet is ki szoktak tűzni, akkor bizony meg is van a 40. El tudom képzelni a vonaton utazók véleményét is.
Itt vasúton belül annyira nem közelítünk Európához. Ha így volna lehet hogy drágábbak lennénk. De gyorsabbak, tisztábbak pontosabbak, és csendesebbek is. :)
Előzmény: Törölt nick (283)