Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 270
A mozdonyvezetőket eről nem kérdezik. De jobb is, mert a vélemények erősen eltérnének.
Az, hogy melyik átjáró elé milyen jezés kerül az a láthatóság függvénye. A távolság a pályán alkalmazható sebességtől függ. A jelenlegi szabályok szerint ennek ötszörösét kell biztosítani a közút egy meghatározott helyéről. Ezen a szakaszon, ahogy már írta is valaki, 80km/h sebesség miatt 400m. Ez szerintem rákosszentmihályi vasútállomás felőletek eső végénél biztosítható lenne. Így ebből az irányból haladó vonatok mentesülhetnének e hangjelzés kötelező adása alól. Ellenkező irányból ez már nem ilyen egyszerű, ahhoz a szabályokat is meg kéne változtatni.
A gyalogátkelő ilyesztő? Ahogy vesszük. Nekem már óvodában tanították: Vigyázz, ha jön a vonat! Akkora köd ritkán szokott lenni, hogy nem lehet 200m-re ellátni. Tehát biztonsággal át tud kelni az, aki körülnéz. Úgy mint az úttesten. Mi van ködben? Hát ezt én is megkérdezném azoktól akik úgy döntöttek, hogy az ilyen átjáróra nem kell felhívni a mozdonyvezető figyelmét valamilyen jelzőeszközzel. A lezárást soha nem tartom jó megoldásnak. Nem mindegy gyalog mekkorát kerülünk, könnyen összejön néhány kilométer.
Előzmény: Törölt nick (262)