Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 267
Nagyjából egyetértek az általad leírtakkal. Aki felelőtlen, azt valószínűleg nem a kürt fogja megállítani, hanem az ütköző, vagy a pályakotró, ill. a kerék darálja le (elnézést, de ez van). Pár napja Monoron a hosszú kürttel azért sikerült egy életet megmenteni, nekem ez is teljesítményszámba megy, főleg a nevezett helyen. (Ott az állomás átépítése óta extrém sportot űznek az életvédelmi szalagkorlát alatti átbújásból - áthaladó vonat közeledése közben). Tehát van azért olyan szitu, amikor jól jön egy kis hangoskodás. De szerintem sem volt sok értelme ökölszabályként kötelezővé tenni.

Korábban már leírtam, hogy én az adott átjáró forgalmának és az átjárót biztosító eszközöknek a függvényében tennék ki egyszerű/különleges útátjárójelzőt. Hiába van meg a rálátás, ez sok esetben csak azt a hamis érzetet kelti a szabálytalankodóban, hogy "messze még a vonat, addig még átérek!". De másik példával élve: egy mezőgazdasági holtszezonban sosem használt átjáróba minek a kül. útátj. jelző? Számtalan példát tudnék írni, és nyilván minden mv. kolléga, de a szabályalkotókat a legkevésbé sem fogja érdekelni azoknak a véleménye, tapasztalatai, akik az ő jó vagy rossz döntéseiket nap mint nap kénytelenek végrehajtani/elviselni.

A tervezett új szabály pedig nekünk, és a vasút mellett élőknek is kedvez. De az ezzel kapcsolatos aggályaimat is leírtam már korábban. (Nem nyomod a kürtöt, mert nem kötelező, de komoly baj történik, a bíróságon meg amiatt szorítanak sarokba, hogy a hangjelzéssel tehettél volna valamit a baj elkerülése érdekében, de mégsem nyomtad - mivel nem rendelkezünk jövőbelátó képességgel - és mert nem kötelező...).
Előzmény: Álomvasút (257)