Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 245
Igazán nincs mit köszönni. Arra jártam, kéznél volt a telefon, gondoltam a vasút oldaláról is megmutatom a valóságot. A második képen látható jelzőnél adott esetekben az átjárótól függetlenül is kell különféle hangjelzéseket adni, de ez ugyanígy igaz az állomás túlsó végén lévő, ellentétes oldali bejárati jelzőre is. Akik a Szuglói körvasút soron laknak, azon a részen ugyanígy közelről ismerhetik a kürtöt. Arról nem is beszélve, hogy az átjáróktól és jelzőktől függetlenül is szükség lehet a kürt használatára, ha valaki pl. az állomáson, vagy "tilosban" - azaz nem kiépített átkelőhelyen - lép a közeledő vonat elé. És akkor lehet, hogy sokkal tovább szól az a sokat szidott kürt.

Egy valamit kell megérteni: egy vonattal nem pár méter a fékút, mint egy biciklivel. Egy többezer tonnás tehervonattal, de még egy mozdonnyal sem lehet olyan rövid távolságon belül megállni, mint egy közúti járművel. Mi ezt azokkal ellentétben tudjuk, akik későn lépnek/hajtanak elénk - jó eséllyel egy temetésre. Nekünk nincs más "fegyverünk" a baj elkerülése érdekében, csak a kürt és a fék, valamint az előrelátó gondolkodás. A kürtöt sokkal hamarabb meg lehet szólaltatni, mint megállni a vonattal. És tényleg nem jó dolog, amikor két kürt ordít az ember feje felett, higyjétek el! Elég hangos a mozdony önmagában is, főleg kürtöléssel együtt. A zajt pedig senki sem szereti, de ha muszáj, akkor bizony kürtölni kell.
Előzmény: Jucus81360 (244)