exmv Creative Commons License 2007.10.11 0 0 225
A mozdonyokon 2 (és fél) fajta kürt van. Az egyik, amit annyira utáltok, a másik az alvázsíp, a feledik egy elektromos dudácska (elenyésző számban). Ezek közül a légkürt rendelkezik elegendő hangerővel, hogy "a pályasebesség ötszörösének megfelelő, méterben mért távolságból" (tehát elég messziről ahhoz, hogy mindenkinek legyen ideje letakarodni az útról) hallható legyen.

Egy tipp:
Különleges útátjárójelzőt ott kell elhelyezni, ahol a rálátás a vasúti pályára, a pályára engedélyezett sebesség számértéke ötszörösének (5 V km/h-ban) megfelelő, méretben mért távolságban nem szabad.
Nyakatekert megfogalmazás, de segíthet. Valahogy azt kellene elérnetek, hogy a rálátás szabad legyen (favágás, bokorgallyazás, nem tudom, mi van még ott). Ezután ki lehet cesréltetni a Különleges útátjárójelzőt Egyszerű útátjárójelzőre.
"Az egyszerű útátjárójelző fokozott figyelésre hívja fel a mozdonyvezető figyelmét. Mellette Figyelj-jelzést a 196. pontban meghatározott esetekben kell adni.
...
196. Figyelj-jelzést kell adni:
a) közösen használt vasúti és közúti hídhoz való közeledéskor a ráhaladás előtt;
b) valamennyi különleges útátjáró-jelzőnél, továbbá a Pályán munkások dolgoznak elnevezésű jelzőeszköznél és valamennyi V-betűs jelzőnél;
c) fénysorompót ellenőrző útátjáró-jelzőnél, ha az fényjelzést nem ad;
d) a vonat menetrendjének 2. rovatában az állomásnév után alkalmazott fekete négyszög és olyan átlós négyszög esetén, amely az átló egyik oldalán fehér, a másik oldalán fekete;
e) mindenkor, ha adását személy- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi.
f) útsorompót ellenőrző fedezőjelző előtt, ha az Hívójelzést ad.

A Figyelj-jelzést legalább 3 másodpercig kell adni. Viharos időben, továbbá a távolbalátás korlátozottsága és veszély esetén a jelzést mindenkor az útátjáróig, illetőleg a munkahelyig vagy a veszélyeztetett pontig folytatólagosan kell adni."
Előzmény: Törölt nick (224)