Bizony, a mv-k félnek a sötétben, hátha egy még sötétebb alak eléjük ugrik egy bokorból, és elkéri a pénztárcájukat... Vagy a fejszés gyilkos előrejön a hátsó vezállásból... Az életveszélyes géptéren keresztül!
Komolyabbra ferdítve a szót: nincs fülvédőjük, mert akkor az éberségi berendezés jelzését nem hallanák. Egyébként a modern motorvonatok és mozdonyok hangszigetelése (és általában a szigetelése) olyan jó, hogy nem nagyon hangos a kürtszó a vezetőfülkében.
Amúgy, ha két hosszú jelzést hallasz, az valóban azt jelenti, hogy "vonat állt meg a bejárati jelző előtt". Épp csak azt nem tudom, hogy általában miért nem szokták adni ezt a jelzést. Talán a menetrend ismeretében kivárják, amíg felszabadu és felépül a vágányút, jelzőt kezelnek...
Egyébként a mozdonyvezetésnek a nagybüdös gyermekkori romantika mellett van sok hátulütője: Tipikus ülőmunka, általános a gerinccsérev. Aztán ott a nagy felelősség, műszaki és forgalmi problémák, utasok(!), állandó balesetveszély (amin leggyakrabban a mozdony szokott felülkerekedni...), folyamatos úton lét vagy több órás várakozás, fülsüketítő zaj (motorvonatoknál, vezérlőkocsiknál természetesen nem), álmosság, nyomasztó magány... stb...