nadai_g Creative Commons License 2007.01.10 0 0 172
Kedves Kepkovacs Ur!

Nagyon koszonom a kimerito valaszod! Azonban nekem egyre zavarosabbnak tunik, amit irsz!

"Ha a környezeti fényhez lennének főként kalibrálva a monitorok, azzal rendesen el lehetne szállni sok esetben"

En csak azt mondtam, hogy ez befolyasolhatja az eredmenyt, ezert ha szukseges, ezt figyelembe kell venni! Es a kalibraloeszkozok figyelembe is veszik!

"Szerinted az átlagos napfény (délelőtt és délután a déli órákat leszámítva) milyen színhőmérsékletű?"

Ennek semmi koze a monitor kalibralasahoz! Legalabbis en igy tudom! A fenykepezes kornyezeti szinhomerseklete csak addig szamit, amig a kep a hordozora kerul! Azaz a filmen legyen a szurke szinsemleges, ahogy a JPEG allomanyba is keruljon kozel azonos RGB ertek!

A monitor kalibralasa teljesen fuggetlen kell legyen a fenykepezes szinhomersekletetol, ugyanis a forrasanyag sokszor nem fenykep! Lehet akar szkennelt anyag, akar CGI grafika is akar!

Az a forras kotelessege, hogy szinsemleges legyen!

"Ha erre a kérdésre ismered a választ, akkor belátod, hogy a 6-6500K nem igazán jó választás monitorreferenciának."

A CRT monitorok phosphora megis 6500K koruli feheret ad! Es a legtobb ajanlas abbol indul ki, hogy a monitort kalibraljuk 6500K-ra:

http://www.google.com/search?q=%22monitor+color+temperature%22

Sot, maga az sRGB szabvany (IEC 61966-2-1) is 6500K-t ir elo a monitor szamara, D50-es ambient white point mellett!

http://www.w3.org/Graphics/Color/sRGB


"Cseppet sem a labor magánügye a papírok referenciája, hanem egy nagy rakás szabvány foglalkozik vele és tesz ajánlásokat"

En is ezt mondom! A labornak sajat maganak kell gondoskodnia rola, hogy szabvanyos legyen! Azaz a szurkebol szurke legyen!

"a legtöbb kalibráló szoftverben alaphelyzetben a megváltoztatás lehetősége nélkül 5000K-es D50-es fényreferencia van bekódolva."

A filmes laborokat a filmhez kell kalibralni, celszeruen napfenyfilmhez! De a digitalis technikaban nem a film a transzport kozeg, hanem a kepallomany! Annak a feherebol kell feheret, a szurkejebol szurket levilagitani!

Fuggetlenul attol, hogy milyen a papir! A papir valtozhat, a labornak ehhez kell alkalmazkodnia. Te magad mondtad!

Ezert egyre zavarosabb, amit irsz! Sem a fenykepezes kornyezeti szinhomersekletenek, sem a vegso kimeneti medianak (ami egy kalibralatlan CRT eseten raadasul pont 6500K a phosphor miatt, es ez is kimeneti media, web!) nincs koze a monitor kalibralasahoz.

En abszolut nem ertek hozza, de amiket olvastam, azok szoges ellentetben allnak azzal, amit mondasz!

Kerem a szakemberek valaszat is!

Udvozlettel: Nadai G.
Előzmény: Képkovács (169)