Képkovács Creative Commons License 2006.06.29 0 0 943

A legolcsóbban és legegyszerűbben egy utazási iroda valamelyik útjával juthatsz ki. Ha nem főszezonban mész, akkor a komplett egy hét félpanzióval és repülővel kevesebb, mint egyénileg egy "olcsó" charter repülőjegy.

 

Tőlünk a gépek vagy Monastirba vagy Tuniszba, vagy Djerbára repülnek. Sousse és Djerba talán a jobb, mert onnan többfelé tovább lehet menni. (Én Djerbára szoktam menni, majd a reptéren már vár egy itthonról általam megszervezett útra a terepjáró, és kalandra fel) Ha egy tengerparti szállodába mész, akkor Tunézia nemsokban különbözik egy európai tengerparti nyaralóhelytől (legfeljebb picivel több az arabos étel a svédasztalon), viszont ha bátran belevágsz a magánszervezésbe, akkor nagyon sok izgalmas helyre el lehet jutni.

 

A magánszervezésen túl a tengerparti szálláshelyek is kínálnak buszos kirándulóprogramokat pl. a Szahara peremvidékére, vagy Tuniszba/Sidi Bou Saidba stb. (ezek a szokványos turistakörök rengeteg utitárssal és a turisták megfejésére szakosodott helyiekkel megtűzdelve). Az ilyen buszos túrák tempója nagyon feszített, fotózásra ritkán van elég idő stb.

 

A taxi nem drága de korlátozott a mozgástere. A városközi közlekedést buszok, vonatok, louage-ok (ejtsd luázs=csoportos iránytaxik) bonyolítják le. Nyugodtan lehet buszozni, vagy vonatozni, nem rosszabb, mint nálunk, és nem is drágább, csak a hosszabb járatok ritkábbak. A louage-ok (mikrobusz vagy nagyobb személyautók szoktak lenni) meglehetősen "fapados" járművek, többnyire zsúfoltak, még francia nyelvű tájékoztatás sincs rajtuk, és mennek, mint a veszett fene, tehát eléggé balesetveszélyesek is, de talán ez a legolcsóbb hosszú távú közlekedési eszköz.

 

Az autóbérlésnél mindenesetre sokkal jobban ajánlható a tömegközlekedés bármelyik válfaja, mert százszor biztonságosabb. A bérelt autóval hihetetlen nehéz néhol tájékozódni (több helyen csak arab feliratok vannak, a körforgalomban olyan helységnév táblák, ami ugyan francia nyelvű, de a kiírt helységekből egy sincs rajta a térképeken stb.) és hihetetlen kaotikus (az a szabály, hogy nincs főszabály...) - nem kell meglepődni, ha forgalommal szembe jön veled az autópályán egy biciklista vagy egy szamárfogat, esetleg a város legforgalmasabb főútján esténként hatalmas tömegek korzóznak, miközben a járdák üresek, stb.

 

Sokszor jártam már kint, nekünk a legjobban a helyi söfőrrel együtt bérelt 4 kerék hajtású terepjáró jött be, mint közlekedési eszköz, de ez aránytalanul drága, csak 4-5 személynek éri meg. Igaz, mi főként a Szaharát járjuk, de pl. a sűrűbben lakott zöldebb északi országrészben sem túlzás a terepjáró a nagyobb települések közötti országutakon sem, mert az utak gyakran gyalázatos állapotban vannak.

 

Hirtelen ennyi, már ez is hosszú lett...

 

Ajánlanám a Lonley Planet idevágó könyvét, ami nem olcsó, de részletes és naprakész információk vannak benne szinte az egész országról egyéni utazóknak.

Előzmény: Nircsi (942)