vaskerék Creative Commons License 2006.02.16 0 0 189

"Próba2: Az első dobozra között cérna segítségével (a rövidebb él mértani közepére) próbáljunk meg bekanyarodni a szerelvénnyel. Itt látni fogjuk, hogy ha az ívsugár egy bizonyos mérték alá megy akkor a tagra ható oldalirányú erők egyszerűen felboritják a szerelvényt. A legkisebb ív mértéke függ az asztalalp minőségétől (emelkedő, leejtő, blokkolt e a forgóváz stb.).
Ez kb. középiskolai fizika tananyag..."

 

(sóhaj)

Akkor mi a helyzet a vasúti szerelvényeknél? Hát nem siklanak túl gyakran a kettős ívekben sem...

 


Mert ha a csatláson nincs vezérlés, akkor az egész 62t a vontatóra zúdul mondjuk a Petőfi hídról lefelé. A végállomás pedig a könyvesbolt lesz, a tilos jelzés figyelmen kívül hagyása mellett.

 

Ha szolgálatképtelenné válna a Combino, akkor az elejére, és végére kapcsolt Bukfenc a lejtőn is képes megfékezni vezérlés nélkül. Ilyen módon 180 tonnás (pakolt) transzformátorszállító kocsikat is vontattak anno a Ganzból...

Előzmény: boembike13 (185)