vaskerék
2006.02.16
|
|
0 0
189
|
"Próba2: Az első dobozra között cérna segítségével (a rövidebb él mértani közepére) próbáljunk meg bekanyarodni a szerelvénnyel. Itt látni fogjuk, hogy ha az ívsugár egy bizonyos mérték alá megy akkor a tagra ható oldalirányú erők egyszerűen felboritják a szerelvényt. A legkisebb ív mértéke függ az asztalalp minőségétől (emelkedő, leejtő, blokkolt e a forgóváz stb.). Ez kb. középiskolai fizika tananyag..."
(sóhaj)
Akkor mi a helyzet a vasúti szerelvényeknél? Hát nem siklanak túl gyakran a kettős ívekben sem...
Mert ha a csatláson nincs vezérlés, akkor az egész 62t a vontatóra zúdul mondjuk a Petőfi hídról lefelé. A végállomás pedig a könyvesbolt lesz, a tilos jelzés figyelmen kívül hagyása mellett.
Ha szolgálatképtelenné válna a Combino, akkor az elejére, és végére kapcsolt Bukfenc a lejtőn is képes megfékezni vezérlés nélkül. Ilyen módon 180 tonnás (pakolt) transzformátorszállító kocsikat is vontattak anno a Ganzból...
|
Előzmény: boembike13 (185)
|
|