boembike13 Creative Commons License 2006.02.15 0 0 185
Akkor szépen libasorban:

"Meg miért szabadulna el lejtőn?"
Mert ha a csatláson nincs vezérlés, akkor az egész 62t a vontatóra zúdul mondjuk a Petőfi hídról lefelé. A végállomás pedig a könyvesbolt lesz, a tilos jelzés figyelmen kívül hagyása mellett.

"A bejárható ívsugár meg nem vonatás függő szerintem."
Egy ilyenféle járműre két adat vonatkozik, a bejárható ívsugár, és a vonatahtó ívsugár. A második mindig kisebb mint az első (hajtott forgóvázas járművek esetén). Itt most ne menjünk bele a vektorerők kérdésébe, inkább nézzünk egy egyszerű kisérletet:
Rakjunk össze egy Combi-t 6 gyufásdobozból. Az egyestagokat a hosszabb élére állított gyufásdoboz modellezi. Kössük őket össze 1cm hosszú cérnákkal a doboz végének közepénél.
Próba1: 6 ujj segítségével próbáljunk meg bekanyarodni a szerelvénnyel (minden forgóváz hajtása és fékezés működik). Ekkor látni fogjuk, hogy az ívsugarat addig csökkenthetjük amíg nem ér össze a dobozok széle.
Próba2: Az első dobozra között cérna segítségével (a rövidebb él mértani közepére) próbáljunk meg bekanyarodni a szerelvénnyel. Itt látni fogjuk, hogy ha az ívsugár egy bizonyos mérték alá megy akkor a tagra ható oldalirányú erők egyszerűen felboritják a szerelvényt. A legkisebb ív mértéke függ az asztalalp minőségétől (emelkedő, leejtő, blokkolt e a forgóváz stb.).
Ez kb. középiskolai fizika tananyag...

"Szerinted olyan villamosokat gyártanak, amiket szét kell szedni vontatás előtt?"
Ez a vontatási ívsugártól függ.

"Meg egyébként is mi lenne, ha nem temetnéd el a típust még forgalomba állás előtt?"
Lehet, hogy én vagyok az egyetlen a fővárosban aki ezt a járatot utazásra használja, éppen ezért számomra rendkivül fontos a járatbiztnoság. Másszóval tök mindegy hogy milyen járművel kisérleteznek a vonalon, viszont ha viszont baj van a lehető leggyorsabban takaritsák el az útból...