k.novotny Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1002

Igaz, hogy én másképp néztem, és máshogy viszonyítottam az

 

Első Erdélyi Vasút:

Arad, Gyorok, Piski, Petrozsény. fütőházaihoz mint vasutTOM barátunk;

 

1884-ben amikor a MÁV átvette a vasúttársaságot, összesen a társaságnak 44 mozdonya volt, (feltételezem, hogy a négy fütőháznak) egységesen el lettek osztva az emlitett mozdonyok, habár a Gyoroki fütőház szerintem az Arad-Hegyalja Vasút kezelésében lehetett. (ebben nem vagyok biztos). Ha ezt a mozdony mennyiséget becsületesen elosztjuk a fütőházak számával, akkor a négy fütőház esetében 11 db jön ki. Természetesen eltérések lehetségesek, hiszen a Petrozsényi fütőház már határszéli volt, és ezáltal csak Piski felé, illetve a határig tudott közlekedni, ezért gondolom, hogy kevesebb mozdonnyal rendelkezett, mint esetleg Piski, vagy Arad

 

Természetesen az emlitett négy fütőház 1919-után a CFR birtokába került, igy több információ csak ottani kutatásokból lelhető fel.

 

A Piski főmühelyt az EEV 1870-ben építette, amelyet 1884-ben szintén átvett a MÁV, amely szintén 1919-után a CFR-hez került

 

Tehát 1884-ig ily téren ismertek ezek a dolgok, a kérdés inkább az, hogy 1884-1919 között a MÁV mennyíre fejlesztette fel a kérdéses fütőházat.

Előzmény: vasutTOM (1000)