Józsga Creative Commons License 2006.01.21 0 0 858

Sziasztok!

 

Elnézést kérek a késői reakcióért. Nem gondoltam, hogy ilyen érdeklődésre tart majd számot a képem, ezért nem is néztem ide vissza mostanáig. De örülök, hogy sikerült sokak érdeklődését felkeltenem! :) Annál is inkább, mert az én szakterületem éppen a vontatási telepek. Apropó, itt a fórumon mit értetek fűtőház alatt? A mozdonyszínt, vagy a vontatási telepet?

 

Sajnos nem sok képem van a petrozsényi mozdonyszínről, de járok még arra, majd alaposabban körbefényképezem. Maga a Piski - Petrozsény vasút 1870-ben került átadásra az Első Erdélyi Vasút Rt. által. A vonalat 1884-ben átvette a MÁV, a mozdonyszín, ha jól sejtem ez után épült.

Belülről nem egy nagy durranás, se daru, se süllyesztő, csak kát vagy három emelőcsoport van. Mozdonyt nem nagyon látni benne, a napivizsgálatok a szabad ég alatt zajlanak egy komplex álláshelyen. Néha forgóvázat szerelnek ki bent, de nagyobb javításra általában Piskibe küldik a gépeiket.

Ja, és két kőkori személykocsi rohad benne.

 

A többi kép: