Törölt nick Creative Commons License 2004.12.19 0 0 254

A Sümegi Fűtőházvezetőség.

 

"A Boba-Jánosháza-Sümegi HÉV üzletének lebonyolítására Sümeg állomáson laktanyával és kéziműhellyel felszerelt 2 mozdony befogadására alkalmas mozdonyszin, vízállomás, fordítókorong és 40 m2 -es szénraktár épült.

A vonal 1889. 01. 13.-ai üzletmegnyitására a Krauss és társa linzi gyárától rendelt 2 db XII. oszt mozdony még nem készőlt el, ezért a forgalmat az MNyV másodrangú mozdonyaival vették fel. A Zala nevű mozdony 1889. 02. 11.-én a Sümeg nevű pedig 1889. 03. 08.-án lett üzembe helyezve. A mozdonyokat a MÁV XII.oszt 889 és 890 számokon vették állagba.

 

A HÉV részére 1888-ben a Ganz és társa Vasúti Kocsigyárban 5 db személy- és 2 db posta-kalauz kocsi készült az alábbiak szerint.

HÉV sorozat szám       fék            Első MÁV szám                 Ülőhely           Önsúly

BC 1                        Fék nélkül     3301                               16+19              7900 kg

BC 2                        Fék nélkül     3302                               16+19              7900 kg

C 11                        Fékes           4586                                40                    8380 kg

C 12                        Fékes           4587                                40                    8380 kg

C 21                        Fék nélkül     5256                                40                   7500 kg

EEb 31                    Fékes           9078                               5000 kg (raks)  8100 kg

EEb 32                    Fékes           9079                               5000 kg (raks)  8100 kg

Valamennyi kocsi 4,0 m-es tengelytávolsággal készült. A személykocsik közép hosszátjárós, két pőreállásos (nyitott peronos) kivitelűek voltak. A kocsikat Sümegre állomásították.

A sümegi fűtőház mozdonyai napi két pár vonatot továbbítottak Sümeg és Boba között. Bobán a mozdonyok kezelése céljából vízállomás és forduló fűtőház készült, egy mozdony számára.

 

1891. 05. 16.-án megnyílt a Sümeg- Tapolcai HÉV. Sümeg középállomás lett, a fűtőház elvesztette szerepét. Mozdonyait, személyzetét, és valószínűleg felszerelését is a Tapocán létesített fűtőházhoz telepítették át. A sümegi fűtőház épülete azonban mind a mai napig megmaradt."

 

Eddig az idézet a Fehér Tamás alkotta fejezetből. Akkor a mind a mai napig 1995-öt jelentett. Vajon ma is áll a fűtőház?