A Sümegi Fűtőházvezetőség.
"A Boba-Jánosháza-Sümegi HÉV üzletének lebonyolítására Sümeg állomáson laktanyával és kéziműhellyel felszerelt 2 mozdony befogadására alkalmas mozdonyszin, vízállomás, fordítókorong és 40 m2 -es szénraktár épült.
A vonal 1889. 01. 13.-ai üzletmegnyitására a Krauss és társa linzi gyárától rendelt 2 db XII. oszt mozdony még nem készőlt el, ezért a forgalmat az MNyV másodrangú mozdonyaival vették fel. A Zala nevű mozdony 1889. 02. 11.-én a Sümeg nevű pedig 1889. 03. 08.-án lett üzembe helyezve. A mozdonyokat a MÁV XII.oszt 889 és 890 számokon vették állagba.
A HÉV részére 1888-ben a Ganz és társa Vasúti Kocsigyárban 5 db személy- és 2 db posta-kalauz kocsi készült az alábbiak szerint.
HÉV sorozat szám fék Első MÁV szám Ülőhely Önsúly
BC 1 Fék nélkül 3301 16+19 7900 kg
BC 2 Fék nélkül 3302 16+19 7900 kg
C 11 Fékes 4586 40 8380 kg
C 12 Fékes 4587 40 8380 kg
C 21 Fék nélkül 5256 40 7500 kg
EEb 31 Fékes 9078 5000 kg (raks) 8100 kg
EEb 32 Fékes 9079 5000 kg (raks) 8100 kg
Valamennyi kocsi 4,0 m-es tengelytávolsággal készült. A személykocsik közép hosszátjárós, két pőreállásos (nyitott peronos) kivitelűek voltak. A kocsikat Sümegre állomásították.
A sümegi fűtőház mozdonyai napi két pár vonatot továbbítottak Sümeg és Boba között. Bobán a mozdonyok kezelése céljából vízállomás és forduló fűtőház készült, egy mozdony számára.
1891. 05. 16.-án megnyílt a Sümeg- Tapolcai HÉV. Sümeg középállomás lett, a fűtőház elvesztette szerepét. Mozdonyait, személyzetét, és valószínűleg felszerelését is a Tapocán létesített fűtőházhoz telepítették át. A sümegi fűtőház épülete azonban mind a mai napig megmaradt."
Eddig az idézet a Fehér Tamás alkotta fejezetből. Akkor a mind a mai napig 1995-öt jelentett. Vajon ma is áll a fűtőház?