Sabroso Creative Commons License 2004.08.02 0 0 11

Bocsánat, hogy eddig nem írtam, gyűjtöttem a gondolatokat.

 

Kedves Szilva2, remélem, hogy a fiad nem fogja megszenvedni a túlterheltséget. Bár kérdés, hogy az az "1 kivételével minden" szakkör mennyit is jelent. Én például (ezzel az egyik kérdésre a választ  elárulom) egy fizetős szakkörre se jártam (csak edzésre), az iskolában és azon kívül viszont jártam heti 3-4 szakkörre is. Az is jó, hogy az érdeklődésének megfelelő versenyekre/pályázatokra mehet, ezzel szerintem csak fejlődik.

 

Az Apáczai "börtön"-nek tartása... Hát nem tudom. Én spec. egy vidéki gimibe járok, de itt biztos nem ilyen a légkör. Tulajdonképpen a tanárok is emberből vannak. Ha azt látják, hogy a gyerek(ek többsége) figyel, és nem azzal van elfoglalva, hogy mi volt a Barátok közt tegnapi részében, vagy hogy hogy szúrjon ki a tanárral, akkor ők is élvezik a munkájukat (a jó tanárok, és a jó sulikban _több_ jó tanár van-én így tapasztaltam), és partnerek lesznek, még akár kissé bizalmasabb viszonyt is kiépíthetnek a csoporttal. Nálunk is ez volt jónéhány tanárral, hogy ő nem az, aki fényévekkel áll fölöttünk, hanem csak egy kicsivel, és persze sokkal többet tud, amit ő át akar adni nekünk. Nem tartja a három lépés távolságot, adott esetben fölül a tanári asztalra és onnan tartja meg az órát, vicceket mesél. Mi pedig ezt szeretnénk. Mi odafigyelünk, tanulunk, cserébe a tanár partnernek tekint minket. Ez egy ilyen hallgatólagos megállapodás. Így is lehet hatákonyan tanítani. A gyerek is alarjon tanulni, meg a tanár is tanítani (érzelmi kötődés ~ Vekerdy).

 

Erre pedig szerintem (az elsőre mindenképp) elitiskolában nagyobb az esély. Ide általában azért jönnek a gyerekek, mert tanulni akarnak. Nem muszáj mindenkinek, de aki ide akar jönni, az kapja meg a lehetőséget, hogy annyit tanuljon, amennyit akar (meg amennyit bír).

 

Kedves Éowyn: még a kockafejűzésre visszatérve, főleg, hogy ez a topik nagyrészt mégiscsak a társadalmi előítéletekről szól. Ha valaki nincs benne a bulikban, visszahúzódik a társaságtól, akkor még érthető, bár ez se mindig önkéntes,nagyon sokszor még itt is megvan, hogy a 'vagányok' valakit kipécéznek maguknak, és akkor tényleg pokollá tudják tenni az életét, amire ez természetes reakció. Ha ez azt akarta jelenteni, hogy nem jár bulizni, akkor nem értek egyet, mert főleg az én korosztályomban mostanában (legalábbis mifelénk) a buli alatt kissé masszívabb ivászatot (akár IHB buli :) ) értenek. Na, ez viszont nem az én műfajom (és gondolom vagyunk így még páran ezzel).

A jó zene tekintetében: Nem tudom, ez alatt mit értesz. A jó fejek közül sokan a rapet szeretik (ez még OK, bár nem a szívem csücske), és jónéhányan a tuctuc zenét (na arra viszont senki nem vesz rá, hogy ezt jó zenének nevezzem). Szóval megoszlanak a vélemények. Ha valaki jazzt hallgat (azt se szeretem nagyon, de azért az is jó zene), azt már egyenesen csodabogárnak nézik.

 

Na eleget írtam, bárcsak Ti írnátok ennyit :)

 

A játékban a válasz: Írásbeli+kb. 0-20 perc, dolgozat (témazáró!) előtt azért több. De nem sok. Ez a fentebb említett tanítási/tanulási módszer eredménye (figyelünk, jegyzetelünk), meg a memóriánké (persze, ez hatalmas szerencse), de azért mi is 'benne vagyunk', meg kell dolgoznunk érte a suliban. De szeretjük. Én például kifejezetten szeretek suliba járni.

 

Üdv

 

Sabroso

 

P.S.: Írjatok!!