dhi11 Creative Commons License 2004.07.24 0 0 289
Néhány tapasztalat 1.2 LS A/C-vel cca. 1400 km után:

 

Fogyasztás országúton, 50 % légkondival, 2 felnőtt és 3 gyerek + csomagok: 4,8-5.0 liter (Győr-Balatonlelle a Bakonyon át 2x oda-vissza). Városban, egyedül, közepesen dinamikusan vezetve 5,5. Tankoláskor visszaszámoltam, a számítógép teljesen pontos értéket jelez.

 

Az autó szinte minden tünetet produkál, amit SzaZoli 1.4-ese. Nem szereti a hirtelen padlógázt, nálam is előfordult, hogy hirtelen gázadásra nem történt semmi (2. fokozatban). Viszont az is egyértelmű tapasztalatom, hogy bátran visszakapcsolva, kisebb gázon el kell érni a 2500-3000 körüli fordulatot, mert onnan még az 1.2-es is nagyon el kezd húzni! Ezt én is csak az utóbbi napokban mertem kipróbálni, de megnyugodtam, van tartalék az előzésekhez, csak merni kell visszakapcsolni és kihúzatni. 3000-es fordulat fölött kifejezetten élvezetes gyorsítgatni vele.

Ebben egyébként a gépkönyv is megerősített, ami a maximális fokozatonkénti sebességeket ugyebár így adja meg: I: 47 km/h; II: 85 km/h; III: 125 km/h ….(1.2-es motor)

 

Valaki panaszkodott a futómű csattogására. Nos, ha nem is csattogást, de egyértelmű kopogásokat döccenőkön én is hallok. Nem a futóműre gyanakszom, inkább a műszerfal-kormány környékén lehet valami. Ez azért idegesítő.

 

Nagyon kellemes tapasztalat volt a menetzaj csekély mértéke 130-140-nél. Egy erősebb Octaviám volt korábban, de az sokkal hangosabb volt!

 

Összességében nagyon-nagyon elégedett vagyok vele, csak javasolni tudom minden hezitálónak.

 

Rep! Az 1.2 LS A/C-ben széria a csomagtér-roló. Az 1.2 S COOL-t már jó ideje forgalmazzák tőlünk nyugatabbra. A különbség pl. az, hogy sem a kilincsek, sem a tükör nem színrefújt. Belül ugyanaz, a felszereltséget nem tudom.

 

Szívesen olvasnám más 1.2-es tulajdonosok tapasztalatait is!

 

Üdv: dhi11