SzaZoli Creative Commons License 2004.04.30 0 0 113
Sziasztok!

Végülis múlt hét péteken vettük át a "kis" 1.3 (1.4?) Es Jazzt. :) Azóta nagyjából 900km-rt raktam bele. Megosztanám veleteket első tapasztalataimat :)

- Ha egyszer beleülsz, nem akarsz kiszállni belőle, kivéve az első 50km-ig, amikor még se a lábad a túl puha gázpedált, és a hátad az ülést nem szokta meg. :) Utánna viszont mintha ezek a problémák sose lettek volna - érdekes :)
- Ha gondolkozol, hogy Jazz, vagy 206, akkor Jazz! (206-ost cseréltük le most) Eszméletlen, bár alig nagyobb nála, mégis mintha egy kategóriával magasasabb szintű kocsiba ültem volna bele.
- Szubjektív: nekem a többi kocsihoz képest kisebbnek tűnt a holttere, gyakorlatilag a bal oldalon nincs is, valamennyit minden pozicióból látok a bal oldalamon levő kocsikból :)
- Fogyasztás! Eszméletlen! Bár még kímélem, de a legnagyobb városi dugókban sajnos megeszi a 6 litert is :( Egyébként 5.5-5.7, éjszaka 5.2-5.4 :) Városon kívűl már ment 4.9el is :) Autópályát viszont nem tolrálja. Ott 7-7.5-öt gondolkodás nélkül megeszi, viszont 5ösben is gyorsul!
- Futómű? Nagyon jó! Elismerem, hogy kicsit kemény, de sportos abszolút! Viszont a keménység abszolút nem zavaró. Egyszerűen átsiklik az úthibák felett, és bár megérezni,hogy úthiba volt,de ettől még nem jön ki egyáltalán a veseköved, valahogy mégse "nyekken" meg az autó tőlük, egyszerűen se túl puha, se túl kemény, érezni, hogy nem fog szétesni az autó a következőnél. Ezt nem tudom máshogy megfogalmazni sajnos.
Kanyarstabilitás? Jobb mint a Civicünknek, pedig azért ez merész kijelentés egy Hondás családban :-))) Eszméletlen,h viszonylag éles kanyarokat keréknyekergés, és útelhagyás nélkül pontosan, precízen beveszi. Bár ha egyedül ülök a kocsiban, akkor jobban dobál valamelyest, és ezt legjobban a kanyarban érzem, sok úthibától ott hajlamos az ívet a fenék elhagyni kismértékben, de még szükségtelen a korrigálás.
- Kormány? Szokatlan. Indirekt, dodgem-autó feelinges. Néha akkor nehéz, ha könnyűnek kéne lennie (pl. parkolásnál), és néha akkor könnyű ha jó lenne kicsit keményebbnek lennie. viszont a fogása nagyon jó. Elárulom,h ez az egy dolog, ami nem tetszik az autóban.
- Fékek. Ne féljen senki! Kb. 500-600km után kezdenek el csak fogni igazán, utánna viszont tökéletesen adagolható, kellemes fékeket kapunk, nem harapósan, olyan uriasan, kényelmesen fékez kivéve amikor már nagyon le van lassulva a kocsi, akkor már hajlamos hirtelen lefogni ezt a kis tömeget a 4 tárcsafék, és akkor, ha hirtelen fékezünk - ez természetes :) Az ABS nem kapcsol be hamar egyáltalán, csak az első 500km elött :) A kézifék eszméletlenül Hondásan jó! :)
- Váltó. No comment. A srác aki kipróbálta Ignises, és azóta mondogatja, h csak azért ülne éjjel nappal a Jazzben, h váltson vele. :)
- Komfort? Kényelmi dolgok? Légkondi tökéletes! Hát ez a 4 hangszórós beépített CD valami eszméletlenül szépen szól a "gyári" mivoltjához képest :) a kezelési utasítással ellentétben a CD-RW-ket mintha jobban szeretné a CD-R-eknél is :))) a karcos CDt nagyon nem tolerálja viszont, főleg a bukkanókon, de szerintem nem csak ez ilyen, a rádió érzékenysége megfelelő (lehetne jobb).
Ülések variálhatóságáról felesleges írnom, én (165cm) szó szerint végig tudok hátul feküdni, kényelmesen. Legyen elég ennyi... :)
- Tárolás. Lehetne több rakodóhely elől, kesztyűtartó kicsi, csak CDknek van hely benne, meg pár papírnak, a zsebek keskenyek, csak egy térkép, és a kezelési utasítás fér el bennük kb egymás mellett. A pohártartóban levő poharak külön meg van világítva, és nagyon stabilan állnak benne!
- És ami kimaradt... Elektromos ablakok jók, jobb első fel-le szekvenciális-KIVÁLÓ, és érdemes autómata felúzós riasztót venni! Index kicsit korán kikapcsol. El.tükrök tág keretek közt mozognak.Belül 3lápma van+csomitartóban, nagyon kellemes. Vicces: a vezetőoldalon is majrévas van :-) A műszerfal elsőre szokatlan, majd abszolút logikusnak tűnik, a kocsi hangulatához illő formákkal, és színvilággal, a fehéres gombok színével van egyedül bajom. A benzinmérő bár nagy,de pont ezért igen pontos is, legalábbis elsőre ezt vettem le. Motor hamar bemelegszik. Nem zavar egyáltalán a hátsó féklámpa a kilátásban, és fentebbről nézzük az utat, jobban belátni mindent, egyterű-feelinges.
- És ami hiányzik... 3.6M-ért első ködlámpa, a bal lábamnak a kuplung mellett pihentető-hely, vezetőoldali majrévas helyett napszemüvegtartó. :)

- Összegzés: Szeretem, és szerintem mindenki aki radikális és érzelmi alapon is rendben van, egy találkozás után szintén beleszeret!