bárólzs110r Creative Commons License 2004.02.16 0 0 178
Szevasztok!
86pid, úgy látom elég őrült vagy, egy mercit lecserélni skoda kupéra...- úgy hogy a feleség nem lelkesedik...bátorságra vall.(bár nem láttam a mercedeszt) Ebből viszont az is következik hogy jó kupés leszel.
A motorhoz kapni mindent, ( ha a motor egyenletesen, rezonancia nélkül forog, bármily nagy a csábítás egy új főtengely vagy könnyített lendkerék személyében, a főtengely-lendkerék-ékszíjtárcsa hármas egyes tagjait nem szabad csrélgetni, felújítani igen, de összejelölve ugyanúgy kell őket visszatenni - ha lehet, a hajtókarokat is, egy-két évtized alatt az alkatrészek összeérnek) a rozsdamentesítésnél megvan mindenkinek a maga eljárása, én nem szeretem a vegyi anyagokat, ha egy kis rozsdamaró a festék alatt marad, ott dolgozni is fog. Én lelkiismeretesen mehanikusan (drótkefe, flex) távolítottam el a rozsdát, ami kevés rajta maradt azt 'megfogtam' egy kevert alapozóval, budaprimer és hammerite fele-fele arányú keverékével. A festő szerint jó alap volt.
A képeken ki szeretnék térni a visszapillantó tükrökre, részben magamat is helyesbítve. Az összes kocsin nyurga, egyenes szárú tükör látható, 70-74-ig. A különbség köztük hogy a talp hátra vagy előre! néz.(72-es kétlámpás) Valamint hogy ajtóra vagy sárvédőre helyezték-e. Számomra is meglepő hogy a rövidebb, hajlított szárú(a'la 105-120) csak a német exportváltozaton látható, és persze a kiskerekű 80'-as modellen.
Egy tipp: ha valaki az eredeti kupén (vagy 100-ason)valamivel szélesebb tengelytávot szeretne elől, bontott első kerékagyból esztergáltathat 0.5-0.6 mm vastag alátétet, amire az eredeti kerékcsavarok még felmennek.Egyszerű, olcsó, és az 1.2 cm-rel szélesebb tengelytáv nagyon is érzékelhető.
Még valami: a skoda motor, lévén sok alkatrészből álló, nagy belső súrlódású motor, nagyon hálás tud lenni ha az olajába teflonos adalékot tesznek. Ez is érzékelhető, füllel is , lábbal is.
És végül a vesszőparipám, a halk skoda motor, négyes váltóval. (merthogy hangosat bárki elő tud állítani) GLS vagy 110 kupé dugattyús motor, 100-as vezérműtengely, 100-as egytorkú porlasztó(vagy JÓ! kupé porlasztó) favorit gyújtás, süllyesztett elektródájú (nem brisk, mondjuk bosch) gyertyák, teflonos motorolaj, 105-120-as váltó, nagy kerekek hátul(175 R14), ledugózott hátsó motortartó cső. 100 km/h alatt aludni lehet mellette, e felett rohamosan zajosodik, de ez a kis motor bűne. A másik megoldás a 130-as motor és az ötös váltó, viszont az jó nagy átalakítás.

Ha minden igaz balázs 130-asához van valahol műszerfal szellőző rács, a közeljövőben megkeresem.
zsolt.