Tector Creative Commons License 2003.04.16 0 0 1762

Nos igen, a 25* -esekkel elég könnyű 120 feletti sebességeket reppenni...
Két hétig volt szerencsém egy ötsebességes, "ólajtós" 256 -ossal (azaz igen első szériás darabbal, tán ez a 256.00 típus) dolgozni, amiben mindössze 6 db ülés volt,azaz pilóta+bukóülés,meg az első sor, utána válaszfal. Ez volt az az autó, amelyet egy korábbi hsz. -omban említettem , miszerint hipphopp elment a levegő az első légrugóiból... :o) Jól voltak rajta összeválogatva az áttételek, mert 1900 l/min -nél ment a kocsi 100 körül. Nos, a két hét alatt egyszer irgalmatlanul meg kellett zavarnom szegénykét az M3 -ason, mert kicsit késésben voltam. Ebben még a régi, lecsapott peremű, kis mutatós Ganz kilométeróra volt (talán emlékeztek rá, az üveglap közepén egy fekete pötty volt, takarván a mutató közepét, ahol a tengelyre van feltolva),szintén 120 -ig kalibrálva. Leérvén a 3 -asról Gyöngyösnél, a Szőlőskertnél azért csak megálltam egy kávéra. Épp zárom a buszt (ami ek. teherautónak volt vizsgáztatva), amikor megjelenik egy kollégám, és fennhangon szidni kezd: " -T., te egy állat vagy! Kimész előzni evvel az öreg csotrogánnyal (Télleg nem volt bizalomgerjesztő külseje a gépsárkánynak) a belsőbe, én meg 135 -tel kapaszkodom utánad. Normális vagy te?"
Én elhűlve néztem rá, majd csak ennyit mondtam: -Lehet. Én a fordszámmérőt néztem, azt hittem, hogy a 2500 körüli fordulatnál olyan 100 -at megy... (Mivel az Iveco, amivel általában járok, hajszálpont 2600 -as forulatnál gurul 100 -at) és bementünk a presszóba... Legendák keringenek még a cég egyik volt 250.59 -eséről, hogy amikor még új volt -úgy 1986 körül- egyszer az M1 -esen 138 -cal mérték be...
Ja! ha az "újabbféle" Ganz óra volt az ominózus IK -ba szerelve (ami mostanság is általános), a függőlegesen lefelé álló mutató inkább olyan 140 -et (számítás by Tector) feltételez...

T.

Előzmény: ChRiS RS (1759)