Tector Creative Commons License 2003.04.14 0 0 1689

Hogy hiányzik -e a padlólemez, nos... Azt kívülről nemigen látni. :o)
A futóműből nemigen hiányozhat (?) alkatrész. A karosszéria azért ül ennyire a kerekeken, mert a légrendszerben nincs levegő. Ilyenkor a légrugók -mivel ez a típus (is)* teljesen légrugózott- szépen összenyomódnak, és ezáltal lejjebb eresztik az egész karosszériát úgy 10 -15 centiméternyit. (Ez légrugó -szintezés kérdése). Amint légrendszer a motor beindítása után eléri az üzemi légnyomást (ez 7 -8 bar), a légrugók is feltöltődnek, és a karosszéria felemelkedik.

Személyes élmény: Vezettem már olyan Ikarust, amelyiknek hirtelen eltűnt a levegő az első légrugóiból a szintezőszelep hibája miatt, és ezáltal "letérdelt" az autó. Azt az "élményt"...
Nem lehet teljesen alátekerni (legalábbis 11.00 x20 -as méretű abroncsozás esetén) a kormányt, mert a kerék beledarál a sárvédőívbe, valamint a karosszéria egy az egyben -rugózás híján- átveszi az út egyenetlenségeit, és nagyon durván pattog, rázkódik.
*= a 200 -as szériából -tudomásom szerint- csak a 255 és 266 típusok nem légrugózottak, ők laprugósak.

T.

Előzmény: Norboy (1688)