Szervusz Kedves V.László!
Amit most írok, annak jó részét csak magyarázom és közben találom ki! Arra építem amit már tudok, ha hülyeség, majd Silan (az oszlopokról)kijavít!
Az eletromágnes azért erősebb a vasmaggal mert az mint ferrómágneses anyag magába gyüjti a környezetéből is az indukciós teret és kocentrálva jeleniti meg! A bicikli dinamóban is csak ezt teszi! Ha ugyan akkora energiát akarsz a dinamóból kivenni vas nélkül? Tessék! A vas nélkül ,és még a vasveszteséget is megúszod, csak sokkal naygobbra kell építened! És persze a rézvezetékei geometriáján, belsőellenálásán is gondolkodj el! De ez a működését, elveit, energia átalakítását nem befojásolja!
A 205-ös és a 215-ös ábra összefügg!
A 215-öt egyszerűbben rajzoltam, hogy áttekinthetőbb legyen és remélem, ettől még összezavaróbb!
Látod rajt a szokott csúf zöld korongot ami most is a mágnesekkel együtt forgó vezető korong az ő zöld tengelyén.
A piros színű vonalalak az "a", "b", 'c", "d" szakaszokból álló áram kör az most szó szerint az áram köre, útja amiben is a fogyasztó, a generátor vezető részei, és az összekötő vezetékek, leledzenek! Aztán láthatod az ismert lila indukció vektorokat ahogy éppen döfködnek, és záródnak. Aztán még valami!: a kék karikák! ezek most nem indián füstjelek a művészi abszrtakció általi szabad megfogalmazásban, hanem az áramjárta egyenes vezetők (mint az áramkör szakaszai) körül a klásszikus fizika könyvekben is látható indukciós vektorok!
Azt gondolom gond nélkül belátod, hogy miért nem forog a koronggal együtt a rajta átfolyó áram!
Na most pedig megtudod, általam, hogy hol alakul ki annyival nagyobb az ellenható erő a mágneses térrel mint bárhol másutt, hogy a bárhol másutt elhanyagolható!
Ha jól figyelsz az a-b-c-d szakaszok indukcióvektorinak(kék)és a mágnes indukcióvektorainak (lila)egymással bezárt szögére, távolságaira...találd ki magad....5-4-3-2-1 megvan!
JF