Latya (K.L.) Creative Commons License 2001.07.07 0 0 109
Nem az El Boustenben, hanem a Club Samirában, az 3-4 szállodával volt délebbre a part mentén. Tőlünk 3 dínár volta taxi Hammamet központjába, a Medinához. A 3. csak pancsolunk a vízben, és süttetjük a hasunkat nap után már ki kellett mozdulnunk: elmentünk az óvároshoz. Bent a "fal mögött" bazár működött, de a 3. csak egy percre jöjjek be bolt után ( ez kb 20 perc) húztunk ki, ahogy lehetett. Az árusok nem voltak erőszakosak, csak nehezen lehetett lerázni. Maga a városközpont bolt bolt hátán, nagy élet az utcán. Amikor ott voltunk valami rém fontos focimeccs lehetett, mert minden kávézóban bámúlták a TV-t, és közben vizipipázgattak a helybéliek. A medina városfalára építve néhány világhíresség nyaralója látható. ( Mitterrand stb.) Ha kiváncsi vagy a helyi élet egy szeletére érdemes bemenni Hammametbe. Mi este voltunk, akkor kellemes a hőmérséklet, és bőven zajlik az élet.

20 Dínárárt szerveznek hajókirándulást a szállodákban, sütivel, üditővel és gyümölccsel. Hát ez csak arra jó, ha már nagyon unod a napot, mert kb 3-400 m-re a part mentén felmész a városközponthoz, aztán tovább a következő helyiségig ( nabul), majd vissza. Közben 1 Coca Cola Company termék, süti dobozból kínálva, egy szelet görög, és sárga dinnye. A hajó 16 személyes , de ezt csak a gyakorlattól elrugaszkodott tervezők gondolták, mert 24-en simán elfértünk :)) Közben egyszer megállunk úszni.

A tenger délelött tiszta, délutánra uszadékos az első méteres sáv. Valami nád féle növény elhalt kb 5cm hosszú darabkái úszkálnak. Néha egy egy póló, vagy papírzsepi, műanyag pohár. Végül is a növény természetes, az egyéb dolgot meg nem a helybéli civilizálatlanok, hanem a nagy kultúráltságú európai nyaralók okozzák. Szóval nem vészes, 6 méterig simán le lehet látni a fenékre. A szemnek kevésbé kallemes látványt inkáb az 50-60 éves dagadt monokinis strandolók okozták. A part teljesen biztonságos volt, 1-2 szállodai emberke mindig ott van, és az időnként felbukkanó édesség,pálma,szőnyeg árusokat nem engedik a napernyők közelébe, ahol az emberek személyes cuccai vannak. ( Vita sincs, az árusok maguktól tudják a szabályt)
Ha valaki a steril vizet jobban preferálja, ott a szállodai strand.

A sivatagi túrát nem próbáltuk ki, de az ott jártak szerint érdemes.

Tuniszi szervezett túra is van, karthagó megnézésével, de ezt is kihagytuk, helyette "csak" bementünk Tuniszba az állatkertbe. Korábban olvastam róla, hogy nagyon lepukkant, most kb olyan szinten volt, mint a városligeti úgy 3-4 éve. A belépó rém olcsó 0,1 a gyerek, és 0,3 a felnőtt.

Bármerre jártunk, mindenhol építkeznek. Egy csomó új szállodát a part közelében, és bent Tuniszban, illetve az út mentén a kisebb városokban is lakóépületeket.

A mi szállodánk, meg egy másik ** hotelt látván gondolom az el Bousten is hasonló lesz: Zárt területen belül sorház jelleggel egymás mellé építettek egy csomó bungallót, félköríves tetővel, fehérre festve, belül lejárólapozva, kis előtérrel.
A kaja reggelire 3-4 féle édes péksütemény, bagett, dzsem, tea, kávé, kakó, tej. Nem nagy választék, de annyit ehettünk belőle, ami belénk fért. Mi nem bírtuk ki vacsoráig ebédelni is kellett: a szálloda büféjében szendvicsek, vagy a parton étteremben kajáltunk. A szendvics: fél bagett benne amit kérsz 3 dínár. Az egyéb kaják az étteremben 3-6 dínár között. Víz:0,9 liter 1 dínár, Coca Cola kis üveg ( 2 dl) 1,1 dínár. Hasonló árakat láttunk a szálloda környéki éttermekben, vagy más több csillagos szállodák kirakott étlapján is. A szálloda környéki kis boltokban is van víz 1,5 l műanyag palackban 0,5-0,8 dínár, 1,5 literes Coca Cola műanyag palackban 1,1-1,3 dínár. A szállodákban üveges italok vannak, a boltokban műanyag, de külön műanyag palack gyűjtő konténerek vannak az utcákon. Azért lehet egy-két dolgot tanulni a közhiedelem szerint szemetes araboktól!!
Tőlünk nem messze 10 perc séta volt valami vidámpark ( xxx-land) késő estig nyitva, olyan másodvonalu vidéki vásári bazár. 0,5 dínár a gyereknek való, 0.7 a nagyobbaknak szóló játék.

A szállodai animátorok biztos elmondják , hogy mit érdemes, mit nem. A klf utazási irodák saját maguk is szerveznek programikat a helyszínen, gondolom ezeket ott is kiplakátolják. A Neckermannak egészen sok fakultatívja volt meghírdetve, biztosan bevesznek más utast is.

A szállodai kajából mindent ettünk, a finomból sokat, és senkinek semmi baja nem lett. Itthon néhányan mondták, hogy a jeget, meg a natur ásványvizet a csapvízből prezentálják: a szállodában nem volt ilyen. Az étterem önkiszolgáló volt, de az asztalok között ott cikáztak a pincérek: ha valami kellett ( ital vagy valami más kaja) hoztak. Mivel ** volt a szállás így az utikönyvek által ajánlott konzervatív öltözködés teljes egészében elmaradt, mindenkin rövidgatya, a lányokon top.
Szó nélkül visszadtak az utolsó millimig. Ha borravalót kaptak nagyon megköszönték. A pincérek, parti árusok ránk való emlékezése, távolról való felismerése és üdvözlése exponenciális összefüggést mutatott a borravaló, illetve vásárlás volumene között.

Német márkát vittünk. Forinttal ne foglalkozzál nem váltják. ( Tuniszban sem láttam egy bankban sem) A szállodánkban este fél tízig lehetett pénzt váltani. Nincs kezelési költség, így nyugodtan lehet többször is váltani.