Vajk Creative Commons License 2001.04.06 0 0 230
kedves dcsh,
"Nem egyentudású egyengyerekek, egyenemberek nevelése a cél, hanem az, hogy mindenki megtalálja a saját útját."

Egyetlen iskolanak sem ez a celja, hanem az, hogy egy alapot adjon a kulonbozoseghez, a mas emberre valashoz. Azert is hivtak regebben eleminek az altalanos iskolat, mert elemi dolgokat tanultak meg(sot, altalanos dolgokat:))
Nem az elemi iskola feladata a massag elohozasa az emberekbol: az alapok megadasa a cel. Mindenkinek, egyforman, hogy _ne ebben_ legyen kulonbseg, hogy ne a tudas es ismeretek hianya determinaljon valakit, hanem az _egyenisege valassza_ ki a megfelelo utat.

Ha a lemaradokat ugyanazon feltetelek alapjan mered fel, ertekeled, akkor ok frusztralodnak ugyanugy, mint a masik iskolakban(allitasotok szerint), ahol osztalyoznak.Nem?

A gyakorlatban ez hogy tortenik meg (a gyengebbekkel valo foglalkozas): kulon feladatokat adtok nekik, vagy felzarkoztato orakra jarnak?
Ertekeles mi alapjan tortenik? A sajat kepessegeihez kepest, a koratol elvarhato szinthez kepest, vagy a tananyag elsajatitasanak mertekehez kepest ertekelitek oket?

Előzmény: dcsh (229)