tiamat Creative Commons License 2001.02.14 0 0 54
Vajk,
a Waldorf iskola osztályaiban van egy ún. főtanító, és több szaktanár. akár hiszed, akár nem, minden héten egy meglehősen maratoni (min. 6-8 órás!) értekezletet tartanak, ahol minden egyes diák fejlődését, előnyeit és hibáit megvitatják! ez a hagyományos iskolarendszerben elképzelhetetlen, így érthető, hogy a waldorfos diákokra miért tudnak jobban odafigyelni.
sajnos hozzászólásod többi része vagdalkozás, legalább egy picit engedd magad meggyőzni!

természetesen nem azért ajánlom a Waldorf-iskolát, mert X.Y. gyermeke is idejár, sőt, nem Vekerdy személye fogott meg. mindössze annyi, hogy valóban a legjobbat szeretném adni a gyerekemnek, sőt, vállalom, hogy keresőképes koráig ellátom, taníttatom, de nem engedem, hogy ez az elfajzott, álértékekre építő, teljesítményhajhász magyar iskolarendszer tönkretegye. ha valaki, akkor én látom, hidd el, hogy mit tesz a gyerekekkel ez a tempó, hogy a 2 hónap alatt "megtanított" írás-olvasás ellenére a jó nevű gimnáziumunkban nem merek hangosan felolvastatni egy cikket a diákokkal; hogy a szövegszerkesztési gyakorlatokon a Word szövege piroslik az aláhúzott helyesírási hibáktól, és még sorolhatnám.

a lányom már most, 4 évesen gyönyörűen rajzol. kizártnak tartom, hogy egy hagyományos iskolába kerülve a tanítóknak idejük lenne arra, hogy egy picit is fejlesszék őt. a Waldorfban lenne rá esélye.
már most remekül számol, de tudom, hogy elveszik a kedvét a matematikának nevezett borzadállyal.
magamat tudom ismételni: jó fejem ellenére kínszenvedés volt a középiskola. matekból és fizikából pótvizsgáztam harmadikban, ennek ellenére most informatikát és számítástechnikát tanítok. a Waldorf-módszer _biztosan_ segített volna rajtam. még egyszer ezt a hibát nem fogom megengedni az életben.

az elmúlt évek-évtizedek során sajnos sikerült azt a szemléletet beleültetni az emberekbe, hogy ami nem hagyományos, az deviáns, az valószínüleg káros. tessék tudomásul venni, hogy vannak eltérő dolgok, melyek igenis hasznosabbak, jót tesznek a gyerekkel, és ez nem kísérletezés, ez objektív szülői gondoskodás.

Magyarországon valóban nincsenek még tapasztalatok, mivel még az első osztály nem érte el az érettségit...
külföldön azonban csak pozitív tapasztalatok vannak.

Előzmény: Vajk (53)