BZoltan Creative Commons License 2000.08.29 0 0 229
szalka,
az utasszalito repulogepeken /amennyiben rendelkeznek legnyomaskiegyenlito ficsorrel/ ugy 6000-8000 lab magassagnak megfelelo nyomast tartanak az utazas folyaman, akkor is, ha az uatazasi magassag 30000 lab felett van. Ennek repulogepszerkezeti es egeszsegugyi okai vannak. Ehhez a nyomsvaltozashoz a szervezeted is konnyeden igazodni tud, vagyis a halloszerveidben levo nyomas is lecsokken. Landolaskor azonban a pilotak ezt a csokkentett nyomast visszaallitjak a normalis foldi nyomasra. A kulso nyomas es a halloszerveidben levo nyomas kiegyenlitodese azonban idot vesz igenybe es egeszen addig ameddig nem egyenlitodott ki, quasi tulnyomas alatt vannak a halloszerveid ami fajdalommal jar.
Amit ilyenkor tehetsz az a nyeles, szopogatas, tatogas, meg egyeb varazslas, de a legegyszeribb, ha befogod az orrod es sajata magad allitod visza a nyomast.

monic,
a hideget vedd komolyan, keszulj fel rendesen, mert tud durva lenni. Nem biztos, hogy anyagilag joban jarsz, ha a tudogyulladsod kezelesere koltesz el tobb szaz markat mintha ugyanannyiert beszerzel egy meleg kabatod meg neheny par meleg harisnyat. Ez nem vicc, ha sporolni akarsz akkor gyere ki stoppal, egyel krumplit meg vizet, de az egeszsegedet ne kockaztasd.

szaunax,
felenkek a fenet, meg csak nem is nagyobb a felenk halgatag szazalek es az sem biztos, hogy erdemes magyar lanyoknak olyan tanacsot adni, hogy kezdemenyezzenek inkabb ok.
Az igazsagrol annyit, hogy bar ez a tema is megerne egy topic-ot, de ebben az orszagban /ha neked nemis tunt fel/ letezik a ferfi-noi egyenjogusag es ez azzal jar, hogy a ferfiak nem a vilagtoke nagyurak akiknek allandoan jar a pofajuk es uton utfelen hangsokodnak, nagykepuskodnek mikozben szenne alazzak a noi nemet... :) es a nok sem bujnak szepen csndben meg es nem varjak kedvesen, hogy szedje man oket fel valaki.
Vagyis a finn ferfiak viszafogottabbak mint a deli ferfiak es a finn nok szbadabbak mint a deliek. Ez nem felenkseg es ramenosseg, hanem egeszseges emberi viselkedes.