Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.05.15 -2 0 31205

Egyről beszélünk, annyi különbséggel, hogy te úgy veszed a helyközi üzem veszi fel kölcsönbe a helyi üzem járművét hiány esetén, én pedig azt, hogy a helyi üzem veszi fel kölcsönbe a helyközi üzem járművét, a KZX-524 és KZX-525 esetében. 

 

Én csak azért ragaszkodom az elkülönített verzióhoz, mivel külön számolja a volán is, annak ellenére, hogy gyakorlatban már sokszor nem működik a rendszer. Sopron most körülbelül Óvár és Győr közé tehető. Azért még nem az van, mint Óváron, hogy ha kell az 5 helyi kivitelű kocsi helyére helyis fordára akár szükség szerűen beraknak E95-öt is, vagy tartalék EC-t egész napra, de már bőven nincs az a szép elkülönített formátum se, mint ami Győrben még jól működik. 

A korábban városban lévő 280-asok egyébként gyakorlatilag is a helyi üzem tulajdoni voltak, azért is vonták ki őket 2021 nyarán, majd később valóban megprobálták őket két fiatalabb tartalékkal kiváltani, a fehér 280, Conecto csuklóssal, amik azért még kezdetben megbízható kocsinak számítottak, amikor viszont jött a menetrend ritkítás, ott két csuklós fordás megszűnt és velük együtt kettő BN18 indokolva került is el a városból. Ezeket azért nem pótolták később semmivel, mert nem volt indokolt. 

Tudtommal az 524, 525 sem valamint a korábban kilőtt 523 sem lett átpapíroztatva hk.-ből, csak szükség szerint használgatták őket helyinél akárcsak a HSW-s 260-asokat vagy a tartalék EC11-eseket. Azok is csak rontottak volna a flotta életkorán a 16 évükkel. 

A menetrend ugye 4 csuklós fordája valóban kiadható volt őszig a 3 NKW Citaro G-vel, az egy KHA-val és a tartalék KZX-522, HZE-113-mal. Nem beszélve ugye a két NOS-ról, melyek valamennyivel ugye hosszabbak az átlag 12M-es szóló kocsiknál és 072 konkrétan ezért csinál csuklós járatokat kizárólag a mai napig is. Most valóban az van, hogy a 280-as helyére nem érkezett végül meg teljesen zalai KHA-s Conecto és most már úgy fest a 778 helye is üres maradt, amit könnyen lehet fordamódosításokkal korrigálnak/pótolnak majd. Egyik helyét megörökli az eddig tartalék KZX-522, másik helyét pedig lehet majd NOS-033. De ezek csak verziók. Lényeg, hogy megoldható simán, és ha pedig az szükségesnél kevesebb kocsi lesz kiadható, akkor kéznél lesz a két BN18-as (524,525). 

A volán korábban még küldött adatokat, az alapján szerkesztem a múltkor Excelben beküldött állományilistákat is, tényleg nem mellébeszélés. 

 

A felsorolt csuklósok pedig korábban tényleg úgy szerepeltek fordaelosztásban, városban ahogy írtad. 3 BN18-3 Citaro G és a tartalék 280-asok/ egy Conecto G. 

Rákos-Kópháza-Ágfalva viszonylatokra meg a 3 BN18. 

Nyaranként érkeztek még Győrből 280-asok meg BN18-asok valamint két éve nyárra helyközi flottába az SRD-290. Az volt még az első SRD. De azok csak nyári szezonra jöttek, aztán mentek vissza Győrbe.

Jóeséllyel az SRD-292 is csak ideiglenes itt Sopronban, mert nem hinném SRD-t tartalékba hagynának. Korábban az SRD-353 helyén volt már kópházin, péntek óta helyis Citaro-k helyén megy állandóan. Lemegy a fesztivál és megy vissza én szerintem a saját helyére Győrbe a "nyugdíjas helyközi fordájára :)". 

A palotai MRZ-s MAN-eket pedig valószínűleg a 3 öreg' BN12 helyére kapjuk: KLF-149, KLF-150 és a KYV-428 már ott van. 

Előzmény: s.sK (31197)