Tudom, hogy Budapesten és kiváltképpen a BKV-nál még 2024-ben is van csomó lehetetlen sci-fi, ami amúgy tőlünk keletebbre is évtizedek óta bevált és jól működik.
A 110-112-nél azért hosszabb a 46-os és a 161-es járat is, és mindkettőnek az egyik vége hurokban végződik.
Persze több kérdést kellene tisztázni, mert szerintem nem csak a a vonalközi váltás vagy a vonalközi végállomás létezik/létezhet.
Példának okáért Budán tényleg úgy jó a 102, 105, 110 és 112-es járatok útvonala és végállomásai?
Vagy a Thomán István utcához lehet-e tenni tartózkodót és lehetne ott a közterület újragondolásával plusz egy vagy két busznak tárolóhelyet biztosítani?
A kettő eredőjéből felmerül a Thomán István utca felől a Kossuth Lajos utca - Rákóczi út - Thököly út tengelyt kell-e elérni, az a fő utazási igény?
Vagyis akár felül is lehetne vizsgálni a viszonylathálózatot, feltárni, hogy az utazási igények hogyan alakulnak azon a területen.
A vizsgálatnak akár olyan eredménye is lehet, hogy a Thománról egy járat jön a K-NY-i tengelyre, de az csak a Keletiig jár, esetleg az általam felvetett Paskáli kétirányú hurokban járó két járat meg esetleg csak az Aporig közlekedik és a Németvölgyi-Stromfeld körforgalomban fordul, vagy akár az Alkotás - Csörsz - Böszörményi - Királyhágó tér - Németvölgyi hurkot járják be és úgy végállomásoznak az Aporon?
Igen, a Németvölgyiről ma nem lehet balozni, de ahogy a Podmaniczky - Teréz körútnál balozhat a 9-es busz, ugyanazt itt is meg lehetne csinálni.
Nem azt mondom, hogy az általam felvetett bármelyik verzió is a jó megoldás, csak kettőt felvillantottam, hogy minimális gondolkodással azért lehet találni olyan megoldást, amivel a másik oldalon a hurokban közlekedés máris nem lenne feltétlen akkora probléma.
Igen, valahol kellene olyan megállóhely a Pakálnál mindkét irányban, ahol van lehetőség időkiegyenlítésre a forgalom akadályozása nélkül, remélem azért ez 2024-ben nem az embert juttatni a Plútóra szintű probléma.
Az említett hurok bejárását más járattal is meg lehetne oldani, a BKK-nak ez 14!!! éve nem sikerül. Másrészről pedig annak a lakóparknak az lenne a legjobb tömegközlekedési kapcsolata, ha a Rákóczi tengelyről érné el valamilyen járat, mert sem az Egressy, sem a Mogyoródi út alkalmatlan a gyors belvárosi kapcsolat biztosítására.
Láthatóan az sem opció az ott élőknek, hogy a 82-es trolival elmennek a Mexikói útig és onnan földalattival utazzanak tovább a belvárosba.