Il Leone Creative Commons License 2024.05.15 0 4 35211

Tudom, hogy Budapesten és kiváltképpen a BKV-nál még 2024-ben is van csomó lehetetlen sci-fi, ami amúgy tőlünk keletebbre is évtizedek óta bevált és jól működik.

 

A 110-112-nél azért hosszabb a 46-os és a 161-es járat is, és mindkettőnek az egyik vége hurokban végződik.

 

Persze több kérdést kellene tisztázni, mert szerintem nem csak a a vonalközi váltás vagy a vonalközi végállomás létezik/létezhet.

 

Példának okáért Budán tényleg úgy jó a 102, 105, 110 és 112-es járatok útvonala és végállomásai?

 

Vagy a Thomán István utcához lehet-e tenni tartózkodót és lehetne ott a közterület újragondolásával plusz egy vagy két busznak tárolóhelyet biztosítani?

 

A kettő eredőjéből felmerül a Thomán István utca felől a Kossuth Lajos utca - Rákóczi út - Thököly út tengelyt kell-e elérni, az a fő utazási igény?

Vagyis akár felül is lehetne vizsgálni a viszonylathálózatot, feltárni, hogy az utazási igények hogyan alakulnak azon a területen.

 

A vizsgálatnak akár olyan eredménye is lehet, hogy a Thománról egy járat jön a K-NY-i tengelyre, de az csak a Keletiig jár, esetleg az általam felvetett Paskáli kétirányú hurokban járó két járat meg esetleg csak az Aporig közlekedik és a Németvölgyi-Stromfeld körforgalomban fordul, vagy akár az Alkotás - Csörsz - Böszörményi - Királyhágó tér - Németvölgyi hurkot járják be és úgy végállomásoznak az Aporon?

Igen, a Németvölgyiről ma nem lehet balozni, de ahogy a Podmaniczky - Teréz körútnál balozhat a 9-es busz, ugyanazt itt is meg lehetne csinálni.

 

Nem azt mondom, hogy az általam felvetett bármelyik verzió is a jó megoldás, csak kettőt felvillantottam, hogy minimális gondolkodással azért lehet találni olyan megoldást, amivel a másik oldalon a hurokban közlekedés máris nem lenne feltétlen akkora probléma.

 

Igen, valahol kellene olyan megállóhely a Pakálnál mindkét irányban, ahol van lehetőség időkiegyenlítésre a forgalom akadályozása nélkül, remélem azért ez 2024-ben nem az embert juttatni a Plútóra szintű probléma.

 

Az említett hurok bejárását más járattal is meg lehetne oldani, a BKK-nak ez 14!!! éve nem sikerül. Másrészről pedig annak a lakóparknak az lenne a legjobb tömegközlekedési kapcsolata, ha a Rákóczi tengelyről érné el valamilyen járat, mert sem az Egressy, sem a Mogyoródi út alkalmatlan a gyors belvárosi kapcsolat biztosítására.

Láthatóan az sem opció az ott élőknek, hogy a 82-es trolival elmennek a Mexikói útig és onnan földalattival utazzanak tovább a belvárosba.

 

 

Előzmény: gorcher (35196)