s.sK Creative Commons License 2024.05.14 0 5 31190

Szeretném leírni a valós helyzetképet, mert azt vettem észre utóbbi napokban megint elkezdtek beindulni a találgatások. 

Azt látom, hogy a soproni csuklósokról folynak állandóan a viták, ami én szerintem a követők 80%-nak egyértelmű egyébként, csak annak a három embernek nem, aki ide ír. Én ezt tapasztalom a környezetemben. 

Akkor most vegyük át.

A csuklós állomány kiszolgálás Sopronnak esetében már több éve úgy működik, hogy a tartalék kocsikat 'közösen' használják, viszont ezek a tartalék kocsik papíron a helyi üzemhez tartoznak. 

Pár éve a menetrendritkítás előtti állapot úgy nézett ki, hogy volt 6 csuklós forda helyiben. Ezt képezte a 3 BN18-as csuklós (KMG-558, KZX-522, LKN-330). Volt a 3 Citaro G (NKW-879,NKW-891,NKW-892) és ehhez jött/vagy jöttek a tartalék 280-as(ok). CDA-262, CLH-694, épp amennyi volt a városban. 

Helyközi állományban a 3 KZX-es volt. (KZX-523, KZX-524, KZX-525 ). Helyköziben azért nincs és nem is volt sosem tartalék csuklós kocsi, mivel egyszerűen olyan kevés a csuklós fordák száma, hogy ne adjIsten hiány esetén megoldható a pótlás szóló tartalékkal is, vagy csúcsidőben, ha épp az egyik helyis üzemi csuklós tartalék áll, akkor kivihető helyköziként is. Ne mondjátok, hogy nem láttátok még korábban pl. CDA-262, vagy a CLH-694-et Rákosra/Kópházára menni. Rendszeresen előfordultak ott is, ha kellett. Na az is ezért volt. Aztán az ikonikus sárga csuklósokat pár éve kicserélték két újabb tartalékra, ez volt a HZE-113 és KHA-778. Ezek megint csak így voltak használva. 

 

Tavaly történt egy olyan, hogy Borsodból hoztak SRD rendszámos MANeket a helyközis BN18-asok helyére plusz most idén még egyet.

Mivel a KZX-ék tavaly szeptember óta már tartalékok, ezért azóta gyakorlatban semmivel nem érvényesülnek jobban a helyközin, mint helyi járaton. (Egyébként át is kerültek már tavaly óta, ugyanaz a rendszer. Jelenleg van 4 csuki forda helyin 2 tartalékkal, és van a Kópháza/Rákos/Ágfalva ugyanúgy Hk-ba) Emlékezzünk vissza, szeptemberben az 524, 525 is rendszeresen Mercedes helyett volt kiadva helyiben. Ez egészen január, vagy februárig így is volt, addig amíg az SRD-353 el nem tűnt hibával. Mikor az kaputt lett, azóta valóban 524/525 felváltva pótolták, de ez semmivel sem volt másabb pótlás, mint anno amit a CDA-val CLH-val csináltak. Egyébként is erről olvastam tavaly szinte mindenhol, hogy pezsgőnyitás a 3 KZX átment helyi járathoz 16 év után. 

És lássatok csodát, ha így számolunk, akkor már nincs olyan nagy csuklós hiány a városban felesleges hisztivel, mert ott van 3 Citaro G, egy BN18-as és 2 tartalék BN18. A KZX-et selejtezték nyáron, a HZE-t ősszel, a KHA-t pedig most múlt héten vette át Győr. De ettől függetlenül, ez a 6 db-os mennyiség erre a jelenlegi menetrendre tökéletesen meg is felel így is .

Távolságin pedig az SRD-k teljesen korrekt autók, ha épp vmi kihagy, felvehetnek helyére tartalék éppen álló helyis buszt. Annyi van, hogy most már a KZX-524, 525 van azon a "poszton" ami régen a CDA, CLH volt. 

 

Az is kezd már egyre gyakoribb lenni, hogy Utas hu alapján írnak le dolgokat. Mióta a volán sorra zárja be az üzemeket és leépítéseket csinál haszonból, azóta egyre gyakoribb az átjárkálás. Ezért van, hogy múlt csütörtökön SRD-353-at kiadta egy kör erejéig Győr, mikor már kész lett ott. Vagy ezért van, hogy javításra szoruló kocsik tűnnek fel teljesen más telepeken, ha jól emlékszem ősszel egyik KPK Sopronba, majd Zeg.-en, Zalában tűnt fel javításon. Óvári 200-asok, Credók gyakran Győrben. KHA-781-et Győr is megnézte tudtommal, vissza is lett küldve. Tehát attól, hogy valaki lát egy adott kocsit egy másik telephelyen, attól még nem biztos, hogy az át is került. Sajnos ezek a találgatások az utóbbi időben már nagyon megszaporodtak itt is FB-on és a Youtube-n is. 

 

Ricsi127-nek pedig az SRD-292-el kapcslatban annyit, hogy abban semmilyen politikai kampányfogás nincs. Egyszerűen nem adható ki a helyi csuklós kocsik közül csak a 2 Citaro G. Ha jó lenne valamelyik BN18, akkor nyilván azok mennének, mert azok tartoznak hozzájuk, nem ez. És tartalékban dolgozik a busz. SRD kocsik helyközihez tartoznak, Győrben és itt is. A BN széria, Conecto (G,) Citaro ( G)meg Győrben az az egy szem LOC, bármi legyen az, azok a helyihez.