szilvatövis Creative Commons License 2024.05.14 0 0 142432

Nem egészen. A level 2 arról szól, hogy állandó emberi felügyelet szükséges, ezt betartva bármit megtehet.

Nem úgy kell elképzelni a Driver Assistancet, hogy level 3-ban mindent tud, elvezet a világ végéig, level 2-ben csak egy egyszerű vezetéssegítő, jól lebutítják.

Éppenhogy ellenkezőleg, teljesen logikusan nem butítják le L2-re váltva az autopilotot, nem hagyja, hogy L2-ben falnak menjen az autó, ha L3-ban meg tud állni előtte. Éppenhogy ellenkezőleg.

 

A Driver Assist ugyanabban a szituációban logikusan jobban vezet L2-ben, mint L3-ban, mivel nem korlátozza a 60 km/h. 

 

A Mercedes, ahogyan a Tesla is, képes önállóan vezetni az autót, önállóan sávot váltani például, ami ugye nem működne, ha közben az ember is kormányozna. Különbséget kell tenni a kormány megérintésére való felhívás és a vezetés visszavételére szóló felhívás között. Az előbbi ellenőrzi az emberi felügyelet meglétét, az utóbbi pedig visszaadja a vezérlést, jelezve a vezetéssegéd korlátait, ami a Merci esetében éppen úgy történik L3-ban is, mint L2-ben. Hiába nem kell odafigyelnie állandóan a soförnek a forgalomra, készen kell állnia, hogy bármikor visszavegye a kormányzást.

Előzmény: Hooshee (142427)