f_k Creative Commons License 2024.05.11 0 1 366

60-as évek elején a "háztól-házig" vasúti szállítási rendszer elérte a korlátait. Nem voit kocsi és nem volt vonali kapacitás

 

Ez részben  hibás következtetés.

1944-1945 között a vasutat szétbombázták, szétlőtték,  a németek felrobbantották szinte minden hidat a visszavonuláskor a mozdony után ekét kötöttek ami szétroppantotta a talpfákat. 

Amerikai, német, orosz hadseregek szinte teljesen elpusztították a vasút kb. 78 százalékát.

Németek mozdonyokat kocsikat hurcolták magukkal visszavonuláskor.

 

Ezt a helyreállítás során a 1960-as évek elejére csak részben sikerült pótolni 1945 után a vasút kezdetben roncsokból megmaradt használható dolgokkal kezdett el működni.

1960-as években is hiába konszolidálódott a dolog, a vasút még mindig elavult volt.

Gőzvontatás korszerűtlen volt, ezt kiváltani nem sikerült csak 1980-ig.

Mellékvonalak megszüntetése azért következett be,mert nem akartak költeni rá. Pedig ha lett volna jó minőségű használt fővonali sínanyag betonalj, akkor fel lehetett volna hozni annyira, hogy a tengelyterhelés miatt ne félig kelljen megrakni a kocsit, mert a mellékvonalon csak 12 T a tengelyomás a fővonalon meg 20-21 T.

A körzetesítés miatt nem a körzeti állomásra, hanem háztól házig tartó közúti fuvarozásra került sor.

Mellékvonalak nem kötöttek le annyi erőforrást mint gondolod, ott ahol mellékvonali Ganz motorvonat járt ott nem is volt igazi megtakarítás, csak a gőzösös vonalakon...

 

 

Előzmény: morgó mh. (358)