De szerintem nem (csak) a tompai határátkelőre gondolhattak, hanem a hercegszántóira (is).
Ui. a szerb oldalon tavaly elkezdődött a "Vajdaság mosolya" című autópálya építése, ami vajdaságon belül egy ívet formálva Béreg (Hercegszántó) határátkelőtől a román határig, Temesvár irányába vezet majd 2028-tól.
https://pannonrtv.com/rovatok/gazdasag/vesic-minden-eddiginel-tobbet-fektetnek-be-vajdasagi-kozlekedesi-infrastrukturaba
A magyar oldalon meg addigra (talán) elkészül a mohácsi híd, így rá tudja vezetni a forgalmat a "mosolyról" az M6-ra.
Persze jó lenne a tompai átkelőt is kibővíteni és a tervezett (Szekszárdi Duna-híd irányú) M9 bekötéssel egy másik folyosót is nyitni az M6 felé. Ez legalább valamennyire belföldi célokat is szolgálna.
És persze hogy legyen a tortán hab, az M9-et folytatni kéne M6-tól Kaposvárig, az M6-ot pedig rövid úton össze kéne kötni az M8-al és le kéne vágni az M1 felé vezető utat is, hogy nem az M0-t terhelje ez a plusz forgalom.
A Balkánról még mindig rajtunk keresztül vezet a leggyorsabb/rövidebb út Közép/Nyugat/Észak-Európába.
(És persze tudom, hogy mindezt kb. mindenki más is tudja, nem a spanyolviasz feltalálásáról írtam :-) )