Az annyira nem vált be. Le is állították a gyártását.
Ennek azért a helyedben kissé jobban utánanéznék.
A KV harckocsik (főleg az 1-es változat) 43-ig kiváló szolgálatot tett a Vörös Hadseregnek. A 2-es egy konstrukciós és koncepciós tévedés volt, viszont a 75 mm-es löveggel felszerelt német harckocsik megjelenéséig kellemetlen ellenfél volt a németeknek.
A KV-nál a nagy ugrás a 85 mm-es löveggel felszerelt változat volt, pontosabban lett volna (KV-85).
Egy mozgékony, nagy tűzgyorsaságú, kellően védett harckocsi volt, a Párduccal volt egy kategóriában, a gyártást főleg az hátráltatta, hogy nem tudtak hozzá elég löveget gyártani.
Közben ment a JSZ sorozat fejlesztése, és nem kevés politikai nyomásra a JSZ harckocsi lett a kiválasztott modell a tömeggyártásra. Viszont a JSZ-1-es első példányainál komoly gondok voltak a toronnyal, ezért egyszerűen a KV-85 tornyát vették át és tették a JSZ-1-esre.
A JSZ-1-el annyi probléma volt, hogy a JSZ-2 megjelenésekor azonnal beszüntették az 1-es gyártását.