misinator Creative Commons License 2024.05.02 0 1 2076

Ma voltam Felsőzsolca-Kazincbarcika útvonalon; az ERV-nél voltam intézkedni.

A fogyasztás kijelezve 4,2-re jött ki 66.4 kilométeren 1 óra 13 perc alatt.

A Miskolc Sajószentpéter közötti négysávos részen a belső sávon közlekedtem annak a tempójával, viszont a Sajószentpétert elkerülő szakaszon kifogtam oda és vissza is olyan autóst, aki 85-el "szüttyögöt".

Alkalmam ha csak épphogy is, de lett volna előzni nagyobb rössel, de utána a négysávos útszakaszon a három közlekedési lámpa miatt úgysem a tempó számít, hanem hogy milyen lámpára érsz oda...

Aki Barcikánál egy Mini Cooperrel megelőzte az egész sort, az előttem állt a lámpánál a szirmabesenyői lámpánál...

23 fok volt, klímát nem használtam, elég volt a ventilátor, egyedül utaztam.

Ráadásul egy szerencsére fals riasztás miatt benzinkútra is be kellett kanyarodnom ellenőrizni a guminyomást (a kettő tizeddel kisebb nyomás a bal hátsóban az elkerülő folyamatosan balra ívelő első szakaszával együtt pont elég volt ehhez), s Kazincbarcikán is rendre meg kellett állnom a zebráknál, stb.

A zsolcai cím szokás szerint nem pontos:

 

https://www.google.hu/maps/dir/48.1061891,20.8566892/48.2481459,20.6138312/@48.2268092,20.6496289,11.75z/data=!4m2!4m1!3e0?hl=hu&entry=ttu

 

S e hozzászólásod kapcsán - amiben egy 7.2 l/100 km-es fogyasztást írtál Miskolc Kazincbarcika vonalon - merült fel bennem egy kérdés és két gondolat.

Te általában Sajószentpéteren szoktál átmenni, vagy az elkerülőt használod?

 

A fogyasztás odáig 4.8-ra ment le az indulástól. Hidegindítás, meg ugye folyásiránnyal szemben is mentem.

Amikor Múcsonyba megyünk és még viszonylag meleg motorral indulunk onnan haza, akkor is mindig a visszaúton megy le öt liter alá az átlag.

Ennyit számít még az is, hogy mennyit megy az autó a hidegindítás után.

 

Ha - hipotetikusan - egyszer úgy alakulna (nem számítok rá; sokat változott a világ) hogy összejönne egy típustalálkozó és még hipotetikusabban egymás autóját is vezetnénk egy szakaszon "konvojban", akkor is más és más fogyasztás jönne ki csupán attól, hogy kire milyen hatással lenne a szívó vagy turbó, abból a kisebb vagy nagyobb, kézi vagy automata, meg a pillanatnyi hangulat.

 

Egy szónak is száz a vége: Az, hogy neked egy alkalommal 7.2 jött ki egy ki tudja milyen miskolci dzsungelforgalommal (nem tartozik rám) az nem mérvadó a tekintetben, hogy nekem, most összejött a 4.2.

 

"lala 1961" és a spritmonitor adatai is azt bizonyítják, hogy mindegyikféle benzines motor képes konstrukciósan az I30-ban keveset fogyasztani, s a pillanatnyi körülmények miatt meglehetősen sokat is.

(Pl. télen, Miskolcon a reggeli/délutáni csúcsban jó ha 8 liter alá le tudom szorítani, de volt már 12 felett is)

 

Előzmény: zoltán w (2061)