Egy villanásnyi pillanatra bedőltem az első sorodnak! :-) :-) :-)
A Dacia motorja sokkal észszerűbben volt méretezve, mint a Nagypoláké. Az utóbbinak olyan karburátor-, szívótorok, leömlő átmérői voltak, mint a 70-es, 80-as évek 2000 köbcentis motorjainak...
Egyszer kisérletképpen rápróbáltam egy egytorkú Dacia karburátort (a tippet a Robi autószerelő apukája adta, amikor egy rohangálós kocsinak vett 1.5-ös Golf I. motorjára rakott Dacia karburátort olcsón javításképpen, s kiválóan működött!).
A közepes fordulatszámtartományban sokkal készségesebb volt így az 1.5-ös Polák motor, mint a kéttorkú gyárival, felette nyilván nem, illetve kis fordulaton sem, hiszen a vákuumot nem tudtam rákötni.
...mindenesetre később a jóval kisebb 1410-es Dacia kipufogócsővek átmérőjével hajtattam le a komplett rendszert - hiszen alig volt köbcentiben különbség - kivéve természetesen az összeömlőket és elhagytam a hátsó dobot.
Így kellett volna gyártani tervezésétől; sokkal nyomatékosabb lett kis fordulaton - alapjáraton könnyedén elindult - s csendesebb, meggazdaságosabb is lett, s ugyanolyan készségesen forgott, mint a nagyobb rendszerrel.
...azt tudtad, hogy a 12-es Renault volt az első sorozatgyártott autó a világon, aminek számítógéppel tervezték a karosszériáját?