Szerintem ezt nem lehet ennyire sarkosan szemlélni.
Persze ismerjük a hazai viszonyokat, ezért gyakorlatilag elképzelni is nehéz, hogy ezt azért értelmesen is lehetne csinálni.
Ebben a történetben minden érintett fél ludas valamilyen formában.
A jelenlegi repülőtér üzemeltető azért, mert minden ami össztársadalmi szinten a köz számára hasznos fejlesztés lenne, ami a repülőtér és a város kapcsolatát értelmes módon tudná biztosítani azt elkaszálja, mert a saját anyagi érdekeivel ellentétes, volt már többször szó róla, hogy csoda a 100E busz beindítása és üzemelése is, a reptér le is szedi erről is a sápot magának, de ugye abban érdekelt, hogy a saját háztól-házig szolgáltatásának ne legyen valódi konkurenciája, ahogyan a más személyszállítási formában érdekelt szervezett csoport sem érdekelt a jó közösségi közlekedési kapcsolat megteremtésében.
A főváros nem tudja és talán nem is akarja a városlakók érdekeit kellőképpen képviselni és küzdeni érte, csak egy szűk csoport és a saját politikai érdekei fontosak számukra.
Az állam pedig tudjuk jól, hogy miben érdekelt.
A belengetett kínai monorail is egy látszat a kirakatba, semmi több, problémát nem fog megoldani, a városlakók érdekeit nem fogja szolgálni, de ez már rég nem szempont a látszat korában, ennek megfelelően csak a látszat számít.