kbn Creative Commons License 2024.04.28 0 2 71278

1190-es vonal:

 

2006-2007-ben szinte hetente utaztam a délutáni Zalás járattal. Az ország akkori legjobb busza volt a beosztott kocsi (JRX-818=FSJ-358), és kellett is a háromtengelyes! Sőt, pénteken a másodrész is. Az utasok nagyjából fele volt Almádi-Füred, többi zalai (Balatongyörök-Hévíz). Füred és a zalai megyehatár között akkor ugyanis nem állt meg sehol a járat. A menetdidő papíron sem(!) volt szabályosan tartható a Füred-Györök szakaszon, ennek ellenére télen nem ritkán mínusszal léptük a megyehatárt!

 

2007-től, mikor teljessé vált az M7, aztán "körbenőtték" az autópályás járatok, és eltűntek róla a zalai utasok. Fokozatosan szaporodtak az északi parti plusz megállások. Az utolsó években már láthatóan az volt a koncepció, hogy a vasúton közvetlenül nem elérhető kismegállók kiszolgálásával indokolják a járat létét, még a menetdiő további növelése árán is. Ennek nem sok eredménye lett (sőt, talán összességében még negatív is, mert a hosszabb menetidő elriaszthatta a nagyobb helyekre utazók egy részét).

 

A Volánbuszos járatpár soha nem volt igazán gyors, még papíron sem... ténylegesen pedig rendszeresen elverődött, nem ritkán télen is, strandidőben meg bruálisan. Plusz zsúfoltság.

https://homar.blog.hu/2006/08/08/vigyazz_ha_jon_a_busz

 

A Budapest-Tihany vonal indulása előtt (kb. 2012) vasárnap felfelé fix rásegítője volt Badacsonytól + Révfülöptől + Balatonfüredtől (sőt talán még egy ötödrész is Almáditól, bár ebben nem vagyok biztos)...

 

Ehhez képest 2023 nagypénteken utaztam vele reggel lefelé (szezonon kívül az év elvileg egyik legerősebb reggele Budapestről kifelé), és mindössze 14(!!!) utassal hagytuk el a Sasadi utat... mi lehetett egy szürke februári kedd reggelen... talán 5-10 utas?

 

Sajnos az vonal, ahogyan én látom, nem spórolás miatt, hanem érdeklődés hiányában halálozott el.

Előzmény: LSU 106 (71266)