JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.27 0 0 21518

Mekkorát mákolt volna Wittmann ha nem esik ki a vége előtt.

 

Alapból a végéig akarták húzni a kötelező cserét, majd amikor gurult a kerék és úgy tűnt félreeső helyen landol nem is akarták a teljes pályás sárgát és a Mclaren sem volt veszélyes helyen így kicsit vártak. (itt már nyert időt Wittmann)

 

Majd a kerék veszélyes helyen volt, és esetleg lejtős részen gond is adódna belőle így közbeléptek (miközben Wittmann pont jó helyen volt már a kiálláshoz) így időben le is tudta a cserét.

 

Teljes pályás sárgát hasonlóan mint a WEC-ben itt is előre bejelentik (WEC közvetítésben ezeket be is adják), Soppe a legrövidebb 10 másodperces visszaszámlálást választotta. De itt a DTM-ben itt nem zárul a boxutca mint a WEC-ben rögtön, hanem a számláló végén. És Wittmann pont ebben a visszaszámláláskor hajtott be. (újabb tökéletes forgatókönyv a BMW-nek)

 

Miközben a többieknek 80-al kellett gurulni, ő túl volt a cserén és volt 50 mp előnye kijövetelkor. 

 

Ahhoz hogy ez az egész megvalósuljon sok dolognak kellett egyszerre összejönnie.

 

Paul meg peches volt, aki ott ment el a boxbejárat mellett mikor kezdték a visszaszámlálást, és a következőben jött volna. Így neki mindenképp ki kellett állni mert az idei szabályok ugye nem engedik a cserét ezalatt. És a Safety Car végleg betett neki. 

 

Végül jött a Safety Car amit a gumik melegítése miatt küldték be. Itt a GT World Challenge Europe-ból jött az ötlet, mert a FCY után pont ezért jön SC. Ahol szintén GT3-as kocsik vannak. Soppe itt elismerte, hogy nem döntött jól, és a jövőben ezen változtatni fog. De ebből is nem volt balhé, egyrészt mert Wittmann célba se ért ill. Paulnak mindenképp ki kellett volna mennie cserére másrészt nagy a respketje a paddockban a csapatok és versenyzők közt így nem is lett céltábla. 

 

Aitken a Wittmann esetnél azt hitte a csapat viccel vele, hogy mennyivel van mögötte. Feller meg azt gondolta valami időmérési hiba történt, de látták teljesen legális amit a BMW csinált, és a tempója is meglepte hogy újraindításnál milyen jól ment M.W. és elismeri esélye nem lett volna ellene ha nem esik ki. 

 

Aitken meg közel volt egy büntetéshez a futamon a boxutcai kiengedés miatt, szerintem a közvetítésben ki se írták de a szpíkerek mondták. 

 

Dörr csapatot az elgurult kerék miatt nem büntették, mert csere után 1 teljes körrel történt, így nehéz bizonyítani hogy a csapat rontott, vagy egy alkatrész volt a ludas.