A sínes generátoros dologban az a szép, hogy a kocsi gyorsítása hidegen hagyja a generátort, mivel annak a fordulata független a kocsi sebességétől. Így se pro se kontra nem befolyásolja a gyorsítást, nem fejt ki emiatt nyomatékot.
A levegő&talaj rendszerrel is meg lehet csinálni ugyanezt, csak ügyes konstrukció kérdése.
Tervezzünk matematikus módra gépet, az előző rendszerre visszavezetve. Ennek megfelelő lesz a praktikussága, de az elv a fontos. :-)
Szóval, veszünk egy hosszú kocsit. Teszünk a tetejére hosszában lefektetve egy szállítószalagot. Szabadon fut, elöl görgő, hátul görgő. Elöl egy ember nagyhirtelen rászerel egy büdös nagy vitorlát, ami áll a levegőhöz képest. Vagyis a felső szalag együtt fut a széllel. Hátul egy másik ember nagyhirtelen leszereli a vitorlát, mikor odaér, aztán előre viszi.
Van a talaj, amin gurul az kocsi kereke, meg a szalag, amin nem is kell külön kerék, ott a görgő. Közé generátor, a fordulata csak a talaj-szél relatív sebességtől függ, a kocsi sebességétől nem. Ezzel visszavezettük a sínes esetre, kész. :-)))