jbaal Creative Commons License 2024.04.20 -6 13 347901

Vitézy esetében sokan azt a nyomorult féléves államtitkári időszakát emlegetik, illetve a BKK 4 éves igazgatását. Az tény, hogy a BKK-nál művelt tevékenysége siker volt, össze sem lehet hasonlítani az előtte lévő Demszky-féle moslék színvonalat azzal, amit 2014-ben átadott, mind a járművek, az utastájékoztatás, hozzáállás és egyebek tekintetében. Ezt általában mindeni elismeri, még a nagy fideszellenes hangadók is. Akkor lett vége a folyamatos jegyáremelgetéseknek és járatritkításoknak, ami azóta is stabilan tartja magát, még ha az éppen a fővárosban olyannyira kedvelt politikai oldal rendszeresen bepróbálkozik vele időnként.

 

Az az államtitkári időszak meg egy elég szerencsétlen szituáció volt, pont belecsöppent a háborús, rezsiemelkedős, államcsődös időszakba, Lázár folyamatosan szorongatta, gyakorlatilag semmi érdemlegeset nem lehetett abban a környezetben csinálni. Nagyon helyesen csinálta mégis azt amit mindig, és amit azóta is emleget, hogy mennyire fontos: kiviteli tervek készítését, hogy ha véletlenül mégis jön valahonnan pénz, akkor azonnal el lehessen kezdeni beruházásokat. Facebook-posztok alapján nem lehet elkezdeni semmit, kiviteli tervek alapján viszont annál inkább.

 

És ez az egyik dolog, ezen lehet vitatkozni, na de a másik, ami lényeges volt, csak nem emlegetik annyira: nem volt hajlandó engedni a kínálatból, és ahol lehetett, szorgalmazta a kapacitásbővítést. Budapesten ez inkább csak a járatritkítások elleni médiafellépésként nyilvánult meg, de a nagyvasúton ő volt az, aki előmozdította a Székesfehérvár-Komárom és hasonló vonalak napi 2 vonatpáros posványból való kiemelkedését, illetve a fővonalakon is igyekezett sűrítéseket elősegíteni. Itt nehéz igazságot tenni, mert a vasutasok folyamatosan támadták és gáncsolták, szerintük fedezet nélkül rendelte be az újabb járatokat, és tény, hogy akkoriban kezdtek nagyon megindulni a járatkimaradások, vagy éppen születtek az olyan baromságok, mint a szóló flirtös Cívis IR. Viszont azt is tudjuk nagyon jól, hogy ezekre a kommunista csökevény cégekre folyamatos nyomást kell gyakorolni, mert ha engedünk a "nincs utas, nincs kocsi, nincs mozdony, nincs semmi..." mentalitást, akkor 1-2 év múlva újabb és újabb szakaszokra fog lakat kerülni. Látjuk, hogy mi zajlik dízelfronton, ami erős utasforgalmú vonalakat is veszélybe sodor már (pl. Balatonfüred-Tapolca, Debrecen-Mátészalka, Debrecen-Füzesabony, Székesfehérvár-Baja, Pécs-Győr...stb.).

 

Én mindenképpen szívesebben látnék egy ilyen progresszív gondolkodású fiatal elmét főpolgármesterként, mint a Tarlós-féle barnaköpenyes levitézlett kommunista garnitúrát, akikkel csak aluljáró, 8 sávos autóút, kipufogó, bűz, mocsok, járatritkítás lenne várható. Ugyanígy nem kérnék a Szaniszló- meg Gy. Németh-féle vasútellenes primitív hergelésből, ezek ugyanazok a rendszerváltás óta uralkodó rohasztó paraziták, nincs köztük semmi különbség, hogy éppen narancs vagy vörös színben pompáznak-e.