jbaal Creative Commons License 2024.04.19 -1 4 347890

Nyilván nem lenne több utasa hirtelen, ez egy hosszú évtizedes folyamat, és visszaszoktatni is ugyanennyi idő lenne az embereket, amihez kapacitást kellene megelőlegezni és kőkemény reklámkampányba kezdeni. Na ez az, ami már soha az életben nem fog megtörténni, pont ezt írtam éppen a miskokci topikban is.

 

Az is tény, hogy ehhez más kényszerre is szükség van, legfőképpen hogy annyira ellehetetlenüljön az autózás a költségei és a lassúsága miatt, hogy újra megérje buszra/villamosra szállni. Ugye erre volt klasszikus példa a 2-es vasútvonal esete, ami egy halálra ítélt Bz-s mellékvonalból egy emeletes szerelvényekkel is járó villamosított vasút lett.

Ennek a jelei érződnek már a megyeszékhelyeken is, Miskolc, Győr, Fehérvár, Debrecen úszik a dugóban, egyelőre főleg csak csúcsidőben, nincs még az a pesti napközbeni kínlódás. De pl. Egerben is erős téma a közlekedés helyzete, ott is sokat panaszkodnak.

Nyilván konkrét anyagi vesztesége nem származik senkinek belőle, ezért le is szarja mindenki sajnos. Persze ki lehet mutatni a kiesett munkaórák munkabérrel felszorzott értékét, de ennek nincs jelentősége, úgyis ledolgozza mindenki, amit kell, aztán a szabadidejéből megy el az idő. Ennek az eredménye viszont az, hogy marhára idegbeteg, frusztrált mindenki, tapossák egymást az emberek, ahogy csak lehet, egy k. zebrán nem tudsz már úgy átmenni sehol, hogy ne akarjon szép lassan rácsurogni a lábadra a hülye (főként 40-50-es férfi) autós a 2-3 kölykével (vagy azokért sietve az óvodába).

 

Most az üzemanyagár körüli sopánkodás miatt lenne relevanciája felkapni a közösségi közlekedés jelentőségét, de mi ostoba módon megint csak árstopra fogjuk elszarni a pénzt.

Mindegy, ismerjük a politika hozzáállását a témához, felesleges is koptatni a billentyűzetet.

 

Előzmény: trizs77 (347889)