JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.05 0 0 21505

Futamhétvége lebonyolításában érdemi változás nincs. (Zandvoortban sem hallani semmi változást a Le Mansban tesztelők miatt, hogy lenne csúsztatás a menetrendben miattuk ott)

 

20 perces kvali, 60 perc (+1) körös versenytáv, és a 20-40. perc közti időablakban kötelező kerékcserék maradnak

 

Első szabadedzés lesz 10 perccel hosszabb, a második ugyanúgy 45 lesz mint eddig. Mivel bevezették a tesztkorlátozásokat, és nem lesz csütörtöki tesztnap ezzel a 10 perccel kárpótolják a csapatokat. 

 

Nagyobb változás viszont, hogy teljes pályás sárgánál ill. SC alatti kiállás már nem játszik.  Ez nem számít bele a kötelező cserébe, akkor sem ha a megadott időben a már említett 20.-40. perc közt történik.

Tavaly a kvali TOP5-nek kellett ugyanazokkal a gumikkal indulni a futamon amivel időmérőn is mentek, ezt most kitolták a TOP10-re. 

 

Betétfutamokról:

 

BMW M2 kupát az ADAC átveszi majd a csődöt jelentett Project1-től, de kisebb változásokat majd csinálnak

 

ADAC a Road to DTM programját kibővítette gokarttal is. DKM győztesének (amiről azt mondják a mostani mezőny fele is itt kezdte) állnak majd egy 2025-ös teljes GT4 szezont és így lépésenként mindig az adott széria bajnoka feljebb léphetne a köv. évben. - DKM bajnok mehet az ADAC GT4-ben - ottani bajnok mehet majd az ADAC GT-ben és az ottani legjobb párosból a magasabban rangsorolt pedig a DTM-be. 

 

Mezőnyben már nem lesz változás, 7 gyártó lesz 20 autóval.