Hosszú évekkel ezelőtt a Szegedi Közlekedési Kft igazgatója volt Dr. Dózsa Gãbor.
Mikor elkezdődött a citaro trolik építése, folyamatos forgalomba állása, akkor feleslegessé vált -első körben - 2db Skoda 14tr. Ezekre keresett vevőt a cég, es talált is.
Haszkovo városába kerültek teljesen felújítva.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Haszkovo
https://transphoto.org/vehicle/118410/ (Rengeteg fotó az egyik kocsiról)
https://transphoto.org/vehicle/118411/ (Fotó a másikról)
Tervbe volt véve, hogy a keleti országok részére - akik új alacsonypadlós trolikat képtelenek megfizetni - használt Skoda 21 autóbusz vázakat újít fel az SZKT, egyik budapesti partnerével közösen. most nem jut eszembe a cég neve, aki tudja írja meg, de valami Ikarus utód vallalatnãl, akik a vãz felújítását végezték. Ez a megtalált példány lett volna a bemutató darab, ami szerintem szintén Haskovoba ment volna, vagy egyszerűen csak ezt a színt lattãk jónak a próba darabhoz…
Sajnos valahol elakadt a dolog, ugyanúgy ahogyan a 2. SZKT-ARC troli építése is. Hiszen annak a komplett váza le volt már gyãrtva… hallani lehetett bizonyos jogi problémákról, elszámolási nehezsegelrol, de az igazságot nem tudom. Kb 8-10 évvel ezelőtt készülhetett el a felújított vãz, akkor amikor az Szkt 5db Skoda 21Ab-Tr vãzak felújítása is. (Igaz, az szkt-s kocsik hosszú évekig álltak a szegedi telepen üresen. Talán a T813 készült el akkoriban, a 811,812,814,815 pedig az elmúlt kb 4-5 évben allt csak forgalomba)
Minden pontosítást szívesen veszek azoktól, akik jobban ráláttak a dolgokra.