princ007 Creative Commons License 2024.03.27 0 3 8956

Sziasztok,

Kis késéssel beszámolnék a tavaly júniusi utunkról. Köszi mindenkinek a tanácsokat, infókat mégegyszer.

Utazás: Emairates - Bécsből minden tökéletes volt, az átszállási idők, a repülő, a kiszolgálás szóval ahogyan az Emirates-től elvárható volt. A bécsi indulásra azért szavaztunk mert kb 3-400 e ft-vel olcsóbb volt négyünknek így a repjegy mint itthonról.

Mi 8 napot töltöttünk el a fő szigeten nem mentünk át a nagyobb szigetekre. Ez az idő sem volt elegendő a sziget teljes felfedezésér.

Szállást Booking-on foglaltam fent volt ugyanaz Airbnb is de ott drágább volt (Cap-sud self catering Turtle bay). Nagyon jó választás volt négyünknek (2 gyerek 15, 13 évesek) a 3 szobás két fürdős emeleti lakás hatalmas nappalival konyhával. A szállást vezető hölgy tök kedves volt folyamatosan hozta a friss gyümölcsöt adta a jó tanácsokat.

Béreltem kocsit ezt is a szállásadó hölgy intézte, reggel jött egy ember hozta a papírokat, amit ott kitöltöttünk, hozta a bankkártya terminált és már vihettem is a kis autót (kb 20 e Ft / nap). Ha ilyenben gondolkoztok, ne felejtsétek el hogy megterhelik a számlátokat kb. 500.000 Ft-vel amit pár nappal kocsi leadását követően vissza "utalnak". (OTP-nél kicsit lassabb)

Időjárás miatt nagyon aggódtam mivel sok helyen írták, hogy nem ez a legjobb időpont az utazásra. Hála égnek nem így lett, végig szikrázó napsütés talán egy nap esett kicsit az eső. A helyiek azt mondták ők ezt az időszakot szeretik a legjobban mert kicsit hűvösebb van 30 fok reggel 28 este :-).

Oltás: eszünkbe sem jutott!! Semmi bajunk nem volt, ok csapvizet nem szabad inni de el is mondják mindenhol.

Pénzváltás: szerintem érdemes váltani helyi pénzt mert ugyan mindenhol lehet euro-val fizetni de nem úgy váltják át mint a bankok értelem szerűen :-) Ahol nem kártyával fizetsz (amerre jártam szinte mindenhol lehetett vele fizetni még a kis take away kajáldában is) ott jobb ha a helyi pénzzel intézed a dolgot.

A 8 nap alatt sikerült szinte az egész szigetet bejárni. Köszönhetően a választott időpontoknak, voltak olyan partrészek ahol csak mi 4-en fürödtünk. A fővárost pont valami ünnepnap alatt látogattuk meg így ott is szinte csak mi kóboroltunk az utcákon :-)

A partszakaszok tényleg nagyon szépek hangulatosak, tiszták és változatosak. Gyerekeinknek az Intendance volt a kedvence ahol hatalmas hullámok közt lehetett ugrálni a vízben, fürdésre amúgy nem igazán alkalmas pont a hullámok miatt, de a környezet a parton lévő kis "bár" tényleg nagyon rendben van. Nekünk feleségemmel egy kis eldugott partrész volt a kedvencünk egy barlang mellett ahol egy "hajléktalan" lakott, itt jól lehetett sznorkerezni lazulni a parton.

Cap Ternay is nagyon jó kis hely gyönyörű környezet, két valamiféle "rendőr" felügyeli a helyet amit kis sétát követően tudsz elérni, de nagyon megéri!!!!

Érdemes a szigetet körbejárni és megkeresni azt a partszakaszt, ami mindenki számára a legjobb.

Megnéztük a Sauzier vízesést nagyon szép helyen van kicsit kalandos az oda út,de vannak helyi srácok akik odavisznek persze nem ingyen :-) ja meg kell valami bácsinak adni valamicske aprópénzt belépő gyanánt. Na az ilyenhez kell a helyi pénz. Mi  10 eurót adtunk a helyi srácoknak aki odavezettek  mondtam nekik ez kb hány rúpia mondták az ok, persze a boltos nem úgy váltotta át nekik mint a bank és jöttek a végén még reklamálni hogy kevés amit adtam. Van az itteni partrészen egy csapat akik átvittek minket a szemben lévő Therese kis szigetre úszkálni, na ez is nagyon megérte az 50 Euro-t amiért kivittek meg visszahoztak. Van itt egy jó kis étterem Del Place kb olyan 60 Euro körül ebédeltünk 4-en.

Voltunk egy botanikus kertben (ok volt), Takamaka rum gyárban (nem volt valami nagy dolog), hegyi túrákon (ezek nagyon jók).

Mi "önellátósak" voltunk így a helyi boltokban vásároltunk reggelinek valót, ebédre általában kisebb take away-ból vettünk halat, pizzát hamburgert vacsira meg étterembe mentünk. A boltok árai hasonlóak a hazaihoz az éttermek is kb ilyesmik mint nálunk vidéken. A take awayos árak nagyon barátiak ok nem olyan a színvonal mint egy étteremben de a parton egy ebédnek pont jó.

Összességében nagyon jól éreztük magunkat remek volt minden. Féltem, hogy a gyerekek unatkozni fognak de nem így lett hála égnek ők is nagyon élvezték az itt töltött időt. Kellett volna még 2-3 nap hogy a sziget északi Beau Vallon feletti részét is megnézzük meg még egy hosszabb túrát is le akartunk nyomni de sajna erre már nem volt idő, sebaj majd legközelebb!!

Röviden ennyi remélem tudtam én is segíteni kicsit azoknak akik most terveznek oda utat!