trizs77 Creative Commons License 2024.03.25 -1 5 106438

Ha elkészül az MTB82 es az a szélessége ellenére vihet utast majd telepen belül, akkor várható a ZIU5 is ugyanígy telepen belüli forgalomra troliként?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

a Közlekedési Hatóságnak van joga útvonal engedélyt akár személyzállítási engedélyt is kiadnia 2650 mm szélességű járműre.

 

Nem kell nekik attól félniük, hogy tettük forradalminak minősülne.

Országunkban évtizedekig jártak 2650 mm szélességű teherautók a közutakon és kb. 40 éves ez irányú emlékeim között egy se szerepel, ahol a baleset oka a jármű szélessége volt.

 

A KRaZ-255 B-1 az egyik legkedveltebb nagy nyomatékkal bíró teherautó volt, illetve az ma is.

 - Az ÉPFU,

 - az FKFV,

 - az OKGT,

 - a Néphadsereg,

 és sokan mások fuvaroztak vele még a 2000-es évek elejéig

Ráadásul külön útvonal engedély nélkül.

 

Népieschen arra mentek az országban amerre akartak.***

 

Egy mai Közlekedési Hatósági engedélyezőnek nem kell, hogy álmatlan éjszakákat okozzon, hogy fix útvonalakon, alacsony sebességgel, utasokat szállítva, havonta kb. 2 napig egy MTB-82-es troli megy pár tucat kilométert Budapesten.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

*** = ahogy E.Laci újból bevezette és fenntartptta magának az első éjszaka jogát ha új típusú busz érkezett az Andor utcába, ugyanúgy ha valami ritka helyre kellett menni Mo.-n én is kikötöttem, hogy én a cégünk akkori egyetlen KRAZ-255-B-1 autójával megyek.

 - Bakonybélbe,

 - Kékestetőre,

 - Jósvafőre,

 - Bugac pusztára,

 - repülő mapokra,

 - sátoros napokra,

 - bemutatókra,

 - stb.

 

Általában nem volt rá semmi szükség de élveztem, hogy az 1990-es évek második felében egy végtelenül üzembiztos, biztonságos autóval, széditő sebességekkel (50-60 km/h) elzöröghettem a Népligettől az említett helyszínekre.