John Howard Creative Commons License 2024.03.21 -3 5 106397

"Imádom", amikor csak a fanyalgás jön egy-egy megjegyzésre, amit olykor támadásként is fel lehet fogni. Egy szóval nem írtam, hogy nem lenne publikus a hajtásrendszer kialakítása. Sőt, határozottan azt írtam, hogy mindenhol igyekeztünk korhűen, vagy legalább ahhoz közel állóan megvalósítani a kocsit. De úgy gondolom, nem tartozik ide (sem a terjedelmi korlátok, sem a topik alaphangja miatt), hogy _pontosan_ hogyan is működik. Ahogy Lacus is írta, előtét-ellenállásos, kontaktoros a hajtás. (Egyébként ki mit ért "hajtásrendszer" alatt? Gyanítom, hogy az itt jelenlevők többsége egészen mást, mint én...) Nem tudom, hogy ez a "Siemens-hajtás" (ez mi lenne egyébként?) honnan jött be a képe, amióta (úgy 15-17 éve) mi ezzel a kocsival egyáltalán foglalkozunk, fel sem merült ilyen. Ha "kiegyezel" egy "módosított ZIU-hajtással" (mily' megtisztelő is ez itt felém/felénk egy féléves nick-től...), akkor megnyugtatlak, az. De ez miért is olyan fontos? A megjelenésre helyeztük a hangsúlyt, remélem, nem baj. Hogy műszakilag az eredetihez közel álló vezérlési rendszert sikerült megvalósítani, az külön öröm - bár semmi kivetnivalót nem látnék egy IGBT-s aszinkron motoros hajtásrendszerben, meg szervókormányban sem. És igen, van földelőlánc is a hanghatások kedvéért - bár az meg inkább kockaköves úton érvényesülne...

Előzmény: Peraltada (106391)