John Howard Creative Commons License 2024.03.20 0 11 106388

Erről inkább személyesen! :-)

 

Mint már (talán) írtam itt, műszakilag a gyártáskori kivitel - az azóta jelentősen megváltozott jogszabályi háttér miatt - nem volt megvalósítható, ezért (szigorúan a műszaki dolgokat érintve) jelentős átalakítások történtek. Viszont maximálisan igyekeztünk arra, hogy a _látható_, érzékelhető működése a lehető legjobban közelítse az eredetit. Csak egy példa: az eredeti kocsikon 600V-os belső utastér-világítás volt, amely a szigetelt szakaszokon (szakasz, kereszt, stb.) kialudt. A jelenlegi jogi szabályozás ezt már nem teszi lehetővé, tehát a világítás 24V-os akkumulátoros, de elektromosan előidézzük a lámpák kialvását. A hajtásrendszer pedig - pont a változások miatt - szintén nem lehetett eredeti, sem vezérlés, sem szigetelés szempontjából. Mindent nulláról kellett újragondolni és megépíteni, annak figyelembevételével, hogy a kocsi külső (és belső, utastéri) megjelenésében ez ne legyen zavaró. Szóval a kocsi csupa kompromisszum - de hangsúlyozom, az esztétikai érték fontosabb tényező volt a tervezésekor. Nem "jogosult" tehát OT-minősítésre, de a lényeg részünkről éppen az volt, hogy utasokat szállítva alkalmas legyen nosztalgiaüzemre...

Előzmény: Dénes Balázs (106384)