DKori86 Creative Commons License 2024.03.16 0 1 79678

Ahogy olvasod/látod is: elvileg nem a legtökéletesebb méret rá, de a "tűrésbe" belefér. Nehezebb nemigen lesz a kormányzás, inkább az a jellemző, hogy amit írtak is > a szélesebb abroncsot könnyebben megvezeti a nyomvájú (bár szvsz 1 méret különbséget nem nagyon fogsz érezni, ez a jelenség akkor hangsúlyosabb ha nagyobbat ugrasz, pláne felni szélességgel együtt, pl.: anno apumnak volt egy Bravoja 6J széles 175/65 R14 téli lemezkerekekkel, majd feltettünk rá 7J széles alut 195/50 R15-el, na ott aztán lehetett érezni a különbséget egyértelműen...ráadásul szervo se volt benne :D :) ), cserébe kanyarokban is stabilabb és az oldalszélre se nyúlik annyira (de mondom, ezt a kis váltást szvsz nem igazán fogod érezni hangsúlyosan). Közelebbi példával: feleségem "vasaló" Swiftjén a gyári alapméret 165/70 R14 téli lemezkerekek vannak, tavaly tavasszal a megöregedett nyárik helyére az alufelnire 185/60 R14-et vettem, sokkal jobban áll az autónak mint a virslikerekek :) de drasztikusan nem zongorázható a különbség kátyú megvezetésben vagy fogyasztásban stb (nagyon forszírozva érezni, hogy stabilabb a kanyarokban, bár szvsz a futóműve egyszerűsége és kvázi "alap" belépőmotoros kisautósága mellett egész élvezetesen vezethető a sarkokba kitolt kerekeivel és a lelkes/pörgős motorral, a maga mezőnyében játékos - míg mondjuk egy korabeli mondjuk C2 1.1 60LE az meg lusta kényelmes...). :)

Előzmény: zsb10 (79672)